FinProXP - Modul za finansijsko knjigovodstvo

Programski modul FinPro XP je namenjen za vodjenje finansijskog knjigovodstva preduzeća, organizacija, budžetskih ustanova, privatnih preduzetnika i drugih pravnih i fizičkih lica koja vode dvojno knjigovodstvo.

Ovaj programski modul pokriva sve potrebe vezane za glavnu knjigu, analitiku i sintetiku, kao i osnovne, zakonom propisane statističke izveštaje. Podaci koji se unose kroz dokumente koji su sastavni deo drugih programskih modula (RobPro, MatPro...), automatski se mogu knjižiti u finansijske naloge modula FinPro XP upotrebom funkcija za automatsko knjiženje prema unetim modelima za knjiženje dokumentacije.

Pri startovanju modula, potrebno je izabrati podatke korisnika/knjigovodstvenu godinu i prijaviti se sistemu unoseći svoje korisničko ime i lozinku. Od nivoa koji je dodeljen korisničkom imenu zavisiće i prava koja korisnik ima unutar programskog modula.

Više podataka o načinu prijavljivanja možete naći ovde...

Izgled osnovnog menija programskog modula FinProXP

Glavni meni

Startovanjem modula FinProXP na ekranu se pojavljuje Glavni meni kao glavni ekran za navigaciju kroz opcije programskog modula. Za generalno objašnjenje delova i opcija glavnog menija kliknite ovde...

Glavni meni programskog modula FinProXP podeljen je na više logičkih celina-podmenija i to:

Povratak na vrh strane


1. Šifarnici

Podmeni Šifarnici sadrži sve šifarnike neophodne za funkcionisanje programskog modula. Isti šifarnici su zajednički za sve module tako da su podaci uneti u jednom modulu u šifarnik vidljivi i u ostalim modulima. To znači da je sve jedno da li ćete Komitenta (Dobavljača/Kupca) uneti u modulu FinProXP, RobProXP, MatProXP ili Kasa- on će biti vidljiv iz svih modula. Za pregled spiska svih raspoloživih šifarnika u programu kliknite ovde...

Da bi se omogućio pravilan rad programa, svaka šifra uneta u šifarnik mora da bude jedinstvena na nivou celog programa.

Podaci se u pojedine šifarnike mogu uneti i direktno prilikom unosa dokumenata. Ovo važi za šifarnike u kojima je potreban češći unos novih podataka kao što su Šifarnik komitenata ili Kontni plan. Svim šifarnicima potrebnim za rad programskog modula moguće je pristupiti iz Menija sa podmenijima, a pojedinim je moguće pristupiti i preko Glavnog toolbar-a i/ili dugmadi DGT forme.

Preko podmenija Šifarnici u programskom modulu FinProXP može se pristupiti sledećim šifarnicima:

Odabirom opcije Zatvori program izlazimo iz programskog modula FinProXP i vraćamo se u Osnovni meni programa.

Povratak na vrh strane


2. Unos podataka

 

Podmeni Unos podataka sadrži opcije za formiranje i unos dokumenata na osnovu kojih se kasnije formiraju odgovarajući izveštaji u okviru ovog ili drugih programskih modula. BandD for Professionals XP, kao integrisani poslovni sistem, koristi podatke unete jednom i na jednom mestu za formiranje mnoštva izveštaja u istom ili drugim programskim modulima. Svaka promena podataka u dokumentima, automatski se odražava i na izveštaje koji se formiraju prilikom pozivanja.

 

Podmeni Unos podataka programskog modula FInProXP sadrži sledeće opcije:

Povratak na vrh strane


2.1 Finansijski nalog

 

Finansijski nalog je osnovni dokument za unos podataka u programskom modulu FinProXP. Svi kasniji izveštaji dobijaju se na osnovu ovog unosa.

Finansijski nalog može biti formiran ručno, unosom kroz funkcije za promenu podataka standardnog dvoprozorskog tabelarnog pregleda ili automatski, korišćenjem funkcija za automatsko knjiženje iz drugih modula programskog paketa.

Više informacija o korišćenju funkcija dvoprozorskog tabelarnog pregleda možete naći ovde...

Više podataka o:

Izgled pregleda sa finansijskim nalozima

 

Pored standardnih funkcija za manipulaciju podacima, finansijski nalog sadrži i dodatnu dugmad koja pozivaju specijalne funkcije i pomoćne izveštaje.

- Sintetička kartica. Poziva sintetičku karticu aktivnog konta iz donjeg prozora - stavke naloga.

 

  - Analitička kartica. Poziva analitičku karticu aktivnog konta iz donjeg prozora - stavke naloga.

 

 Planiranje plaćanja  -  Ova opcija je prvenstveno namenjena budžetskim korisnicima. Više podataka o korišćenju ove opcije možete naći ovde...

Računi <-> Uplate     -  Ova opcija omogućava poverivanje računa od dobavljača i računa izdatih kupcima sa odgovarajućim uplatama. Funkcionisanje ove opcije zavisi od sintetičkog konta unetog na stavci finansijskog naloga na kojoj se kursor nalazi prilikom pozivanja i aktivna je samo ako je u pitanju konto vezan za kupce ili dobavljače u setup-u opcija rada programa (Tab FinProXP, dugme Podešavanje sintetičkih konta). Više podataka o korišćenju ove opcije možete naći ovde...

 

 

Kod dvoprozorskog tabelarnog pregleda u finansijskom nalogu u gornjem desnom uglu nalazi se prozor sa podacima o aktuelnom finansijskom nalogu. U ovom prozori se nalaze podaci sa saldima dugovne i potražne strane, kao i ukupnom saldom naloga. Na osnovu podataka ovog prozora može se bez ulaska u nalog i štampanja videti da li nalog "visi".

Klikom na dugme Nalozi van ravnoteže prikazuje se spisak svih naloga koji se nalaze van ravnoteže.

Dugme U avansu poziva izveštaj koji daje sve dobavljače/kupce sa odabranog naloga koji su u avansu. U izveštaju će se pojaviti sva konta kupaca koja se nalaze na odabranom nalogi čija je potražna strana veća od dugovne, kao i svi dobavljači čija je dugovna strana veča od potražne. Vremenski, ovaj izveštaj obuhvata sve promene na kontima bez obzira na datum naloga ili datum knjiženog dokumenta. Takodje, i na ovom izveštaju su na raspolaganju dugmad za brzo pozivanje sintetičke, odnosno analitičke kartice konta na kome se nalazi pokazivač.

 

Naloge automatski formirane u procedurama za automatsko knjiženje dokumentacije iz drugih programskih modula programskog paketa nije moguće menjati niti brisati.  

 

Zaglavlje naloga sadrži sledeća polja:

Polje Opis
Broj naloga Broj koji jednoznačno odredjuje nalog u formatu xxxxxxx/gg, gde je xxxxxxx sedmocifreni broj, a gg dve zadnje cifre knjigovodstvene godine. Ako je uključeno Automatsko dodeljivanje rednog broja naloga u setup-u programa program će svakom novom nalogu automatski davati prvi sledeći slobodan broj.
Datum naloga Datum knjiženja naloga.

U slučaju da je u Setup-u opcija rada programa, Tab Interface uključena Provera godine unosa u slučaju da se godina dokumenta razlikuje od tekuće knjigovodstvene godine,  unos datuma van knjigovodstvene godine neće biti dozvoljen.

Automatsko knjiženje Polje koje program automatski popunjava i nije ga moguće menjati. Može da bude Da za automatski knjižene naloge i Ne za ručno unete naloge. Više podataka o automatskom knjiženju, modelima za automatsko knjiženje i procedurama automatskog knjiženja možete naći ovde...

 

Stavka naloga sadrži sledeća polja:

Polje Opis
Sintetički Sintetički deo konta. Program omogućava knjiženje i direktno na sintetiku, grupu, kategotiju ili klasu (za budžetske korisnike i analitiku i sub analitiku), ali ona mora da bude ekplicitno definisana u kontnom planu. U slučaju da ne znate konto na koji želite da izvršite knjiženje, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.
Analitički* Analitički deo konta. U slučaju da želite knjiženje direktno na sintetiku, grupu ili klasu ovo polje ostavite prazno.U slučaju da ne znate konto na koji želite da izvršite knjiženje, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.
Organizaciona jedinica Šifra organizacione jedinice za koju želimo da vežemo knjiženje. Koristi se opciono. U slučaju da knjiženje ne želite da vežete za organizacionu jedinicu, polje ostavite prazno. U slučaju da ne znate konto na koji želite da izvršite knjiženje, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.
Vrsta finansijske promene Šifra vrste finansijske promene iz šifarnika finansijskih promena. U slučaju da ne znate konto na koji želite da izvršite knjiženje, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.

Sve stavke finansijskih naloga sa unetom promenom 001 - Početno stanje neće biti uzete u obzir prilikom formiranja Knjige primljenih računa (Knjige primljenih faktura u slučaju podešavanja države na BiH) u slučaju formiranja knjige na osnovu knjiženih finansijskih naloga bez obzira na druge parametre naloga za knjiženje. Takodje ove promene neće biti uzete u obzir ni prilikom formiranja Poreske prijave - PPPdv obrasca.

Opis knjiženja1 Tekstualni opis knjiženja. Pri odabiru vrste finansijske promene ovo polje se automatski popunjava nazivom izabrane finansijske promene, a korisnik može naknadno da promeni tekst. 
Datum dokumenta Datum dokumenta koji knjižimo. Program automatski pamti datum dokumenta unet na zadnjoj unetoj stavki za taj nalog i nudi ga na sledećoj stavci kao podrazumevani datum umesto datuma finansijskog naloga koji je podrazumevan kao datum dokumenta prilikom otvaranja prve stavke naloga, a korisniku daje mogućnost da ga prekuca.

U slučaju da je u Setup-u opcija rada programa, Tab Interface uključena Provera godine unosa u slučaju da se godina dokumenta razlikuje od tekuće knjigovodstvene godine, korisnik će biti upozoren, a unos datuma dokumenta van knjigovodstvene godine dozvoljen.

Broj dokumenta Broj dokumenta koji knjižimo.
Pr.prom Predmet prometa. Izbor predmeta prometa (roba/nekretnine ili osnovna sredstva) se aktivira u slučaju da je sintetički konto jednak kontu domaćih ili inostranih dobavljaca ili kontu avansa od domaćih ili inostranih dobavljača. Od ovog polja zavisi svrstavanje promena unutar izveštaja koji su sastavni deo Izvoda podataka iz elektronski vođenih knjiga.
Duguje/Potražuje Treba odabrati opciju da li knjiženje ide na dugovnu ili potražnu stranu
Iznos Novčani iznos koji knjižimo u valuti zemlje. Ovaj iznos može biti pozitivan i negativan (storno knjiženje), ali ne može biti jednak nuli.
Rok za plaćanje Rok za plaćanje u danima. Unosom ovog polja, automatski se izračunava novi datum valute dokumenta koji se izračunava tako što se ovaj broj dana doda na datum dokumenta.
Datum valute Datum valute plaćanja. Unosom ili ažuriranjem ovog polja, automatski se ažurira polje Rok za plaćanje.
Izvor finansiranja (aktivno za budžetske korisnike) Izbor izvora finansiranja se aktivira u slučaju da se radi o budžetskom korisniku (podešavanje Vrsta pravnog lica na tab-u Opšta podešavanja u Setup-u korisnika postavljeno na vrednost Budžetski korisnik) i ako se unose podaci za konta klasa 4, 5, 6, 7, 8 i 9. Odabrani izvori finansiranja se uzimaju u obzir prilikom formiranja Izveštaja o izvršenju budžeta - Obrazac br.5
Projekat Projekat po kome se vrši finansiranje. Ova opcija je prvenstveno namenjena budžetskim korisnicima (podešavanje Vrsta pravnog lica na tab-u Opšta podešavanja u Setup-u korisnika postavljeno na vrednost Budžetski korisnik). Ovde naveden projekat omogu'ava da se prilikom formiranja Izveštaja o izvršenju budžeta - Obrazac br.5 mogu formirati izveštaji za odabrani projekat ili za ustanovu. Na ovom polju na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.

Ako knjiženje nije vezano za projekat, ovo polje je moguće ostaviti praznim.

POPDV knjiženje - Polje  POPDV obrasca 2 Polje POPDV obrasca u koje će biti delegiran iznos unet u stavci naloga. U slučaju da ne znate tačnu oznaku polja POPDV obrasca na koje želite da delegirate iznos, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom
POPDV neodbitni PDV - Polje POPDV obrasca 2 Polje POPDV obrasca u koje će biti delegiran iznos neodbitnog PDV-a unet u stavci naloga. U slučaju da ne znate tačnu oznaku polja POPDV obrasca na koje želite da delegirate iznos, na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom

Ako ne postoji neodbitni deo PDV-a ovo polje treba ostaviti praznim

POPDV neodbitni PDV - Neodbitni PDV iznos 2 Iznos neodbitnog dela PDV-a. Ovaj iznos mora biti unet u slučaju da je popunjeno polje POPDV neodbitni PDV - Polje POPDV obrasca. U tom slučaju, iznos ne može biti jednak nuli i mora biti manji od glavnog iznosa.

 

Napomena:

Ako želimo da unesemo analitički konto korišćenjem asistent forme, nije potrebno unositi sintetički konto, već se analitika može odabrati iz asistent forme, pri čemu će sintetički konto biti automatski popunjen. Odabirom analitičkog konta iz asistent forme, automatski se popunjava i polje za sintetički konto, bez obzira da li je ono prethodno bilo popunjeno.

 

*  U slučaju unosa analitičkog konta iz sintetike dobaljača, kupaca, datih i primljenih avansa ako u Šifarniku komitenata postoji komitent sa unetom analitikom, automatski će biti popunjen check box Obveznik PDV. Ako kupac nije nadjen u Šifarniku (može da se desi u slučaju da je analitika otvorena direktno u Kontnom planu bez unosa komitenta) od korisnika programa će biti traženo da definiše da li je komitent u PDV sistemu ili ne.

 

1. U slučaju da se radi o unosu stavke kojaje vezana za obračun PDV-a i  treba da se pojavi u knjigama primljenih i izdatih računa (KPR, KIR), nepohodno je da opis knjiženja bude identičan i jedinstven prilikom unosa iznosa računa (20200,43300...) i iznosa obračunatog PDV-a (27000, 27100, 47000, 47100...), kao i da datum dokumenta bude isti za ove stavke. U suprotnom je velika verovatnoća da knjige primljenih i izdatih računa uradjene na osnovu podataka iz finansijskog knjigovodstva neće davati ispravne rezultate.

(Konta navedena u ovom delu teksta zavise od kontnog plana koji se koristi i data su kao primer, radi lakšeg razumevanja)

 

2. Polja vezana za delegiranje iznosa u POPDV obrascu su aktivna samo u slučaju da se radi o korisniku koji radi po zakonima Republike Srbije (u setup-u opcija rada programa na Tab-u Int.podešavanja je polje Zemlja u kojoj radi postavljeno na Srbija. Ova polja se uzimaju u obzir samo ako je uključen manuelni način izrade PDV obrasca, a u slučaju automatskog se ne uzimaju u obzir. Više podataka o principima izrade POPDV-obrasca možete naći ovde...

 

Ako je u Setup-u opcija rada programa, tab FinProXP uključeno Automatsko vezivanje računa i uplata na stavki naloga, prilikom klika na OK dugme pri unosu stavke finansijskog naloga startuje se procedura za automatsko zatvaranje faktura uplatama. Ova funkcija je automatski aktivna u slučaju da je u stavki finansijskog naloga unet konto dobavljač i markirano polje Duguje (uplata od dobavljača) ili konto kupca i polje Potražuje (isplata kupcu). U slučaju da postoji nevezana faktura sa istim iznosom ona će automatski biti povezana sa unetom stavkom. Vezane stavke za ovu uplatu se mogu pogledati i eventualno odvezati klikom na dugme Računi<->Uplate.

 

Automatsko kopiranje stavki prethodnog naloga

Verzije 3.53 i novije opremljene su mogućnošću kopiranja podataka prethodno unete stavke finansijskog naloga u novootvorenu stavku. Podaci zadnje unete ili ažuriranje stavke finansijskog naloga se automatski pamte i moguće ih je automatski ubaciti u novootvorenu stavku finansijskog naloga. Od podataka prethodnog naloga ne kopiraju se polja Analitički konto i iznos, kao i rok za plaćanje i datum valute.

Kopiranje  prethodno unete stavke vrši se klikom na dugme Prethodni (na slici desno) ili pritiskom na taster <F8> na tastaturi po otvaranju unosa nove stavke finansijskog naloga.

Izgled dugmeta za kopiranje prethodno unete stavke finansijskog naloga u novu

 

 

Planiranje plaćanja

Opcija planiranje plaćanja omogućava praćenje i planiranje plaćanja iz različitih izvora finansiranja za korisnike Budžeta Republike Srbije. Klikom na dugme Planiranje plaćanja otvara se forma kao na slici desno. Moguće je jedno potraživanje planirati za plaćanje iz neograničenog broja izvora, do raspoložive sume.

U gornjem delu ekrana su dati podaci o nalogu kao i raspoloživa suma za planiranje.

U donjem delu ekrana se nalaze standardne kontrole za pretraživanje unutar tabelarnih pregleda, kao dugme za zatvaranje forme.

U središnjem delu ekrana nalaze se podaci o kontu za koji planiramo plaćanja, kao i podaci o do sada unetim-planiranim kontima za plaćanje. Ovde se nalaze i polja za unos konta i iznosa koji se zatvara. U slučaju da ne znate konto za planiranje, na raspolaganju vam je odgovarajuća asistent forma koju možete dobiti klikom na taster sa desne strane polja sa znakom , ili pritiskom na taster F12 dok je polje za unos aktivno.

Unosom iznosa za planiranje i pritiskom na taster <Enter> na tastaturi, ili klikom na dugme , planirano plaćanje se automatski unosi na spisak. U slučaju da je potrebno obrisati već planirano plaćanje, to se vrši na standardan način - odabirom odgovarajuće stavke u tabelarnom pregledu i pritiskom na taster <Del>ete ili klikom na dugme .

Izgled forme za planiranje plaćanja

 

Boja dugmeta Planiranje plaćanja na formi za unos finansijskih naloga zavisi od unetih podataka za odabranu stavku u donjem prozoru i to:

    - ako je boja plava     - za tu stavku nije vršen unos planiranih plaćanja;

    - ako je boja crvena   - planiranje plaćanja je započeto, ali nije zatvoren celokupan raspoživi iznos;

    - ako je boja zelena   - zatvoren je celokupan iznos za planiranje.  

 

Računi <-> Uplate

Opcija Računi <-> Uplate se koristi za povezivanje faktura i uplata, bilo da se radi o fakturama odnosno uplatama od kupaca ili dobavljačima. Klikom na dugme Računi <-> Uplate otvara se forma kao na slici desno. Moguće je i povezivanje računa sa uplatama i kao i povezivanje uplata sa računima:
  1. Zatvaranje računa uplatama (u zaglavlju se nalaze podaci fakture, u levom prozoru raspolozive uplate, a u desnom prozoru trenutno vezane uplate za odabranu fakturu)
  2. Zatvaranje uplata računima (u zaglavlju se nalaze podaci uplate, u levom prozoru raspolozivi nezatvoreni računi, a u desnom prozoru računi vezani za odabranu uplatu)

U gornjem delu ekrana su takodje dati podaci o iznosu odabrane stavke (računa ili uplate), do sada vezanom iznosu i ostatku koji treba zarvoriti. Ako je dokument u potpunosti zatvoren, suma ostalo je prikazana zelenom bojom, a u suprotnom je iznos ostatka prikazan crvenom bojom.  

U levom prozoru je, pored podataka o raspoloživim dokumentima za povezivanje, data i ostala (nevezana) suma, pošto se jednim dokumentom može zatvoriti više drugih dokumenata ( na primer, jednom uplatom se može zatvoriti više računa ili jedan račun može biti zatvoren sa više uplata)

Izgled forme za povezivanje računa i uplata na stavki finansijskog naloga

 

Klikom na dugme ->  vrši se povezivanje raspoloživih dokumenata iz levog prozora sa dokumentom iz zaglavlja. U slučaju da je povezivanje moguće, klikom na ovo dugme stavka se povezuje i grafički pojavljuje u desnom prozoru. Ako je celokupna suma zatvorena, stavka će biti izbrisana iz levog prozora raspoloživih dokumenata za zatvaranje, a ako nije, suma Ostalo te stavke biće umanjena za povezani iznos.

 

Klikom na dugme <- vrši se odvezivanje stavke, t.j. stavka briše iz desnog prozora i ponovo označava kao raspoloživa za povezivanje sa istim ili drugim dokumentom.

Povratak na vrh strane


2.2 Procedure za automatsko knjiženje

 

Procedure za automatsko knjiženje služe za automatsko knjiženje dokumenata različitih opsega podataka u finansijsko knjigovodstvo. Svaka od procedura automatski formira finansijske naloge za sve dokumente koji zadovoljavaju zadate kriterijume a nisu prethodno automatski knjiženi. Dokumenti koji su već automatski knjiženi ne mogu se ponovo knjižiti, a njigovo menjanje, brisanje ili unos novih stavki na njih je zabranjen. Više podataka o sistemu za automatsko knjiženje ili modelima za automatsko knjiženje možete naći ovde...

 

Postori više procedura za automatsko knjiženje od kojih svaka pokriva knjiženje odgovarajućeg seta podataka:

Korišćenje procedura za automatsko knjiženje je visoko standardizovano na nivou programa, tako da rukovanje njima nije potrebno posebno objašnjavati. Objašnjenje korišćenja ovih funkcija na primeru procedure za automatsko knjiženje podataka veleprodaje možete naći ovde...

 

Povratak na vrh strane


2.3 Zatvaranje računa uplatama

Ova opcija će biti dostupna u sledećim verzijama programa...

 

Povratak na vrh strane


 

2.4 Troškovi

 

Opcija Troškovi podmenija Unos podataka služi za unos, ažuriranje i brisanje podataka o prispelim računima koji se mogu svrstati u troškove poslovanja. Ova opcija se može startovati iz više programskih modula paketa BandD for Professionals XP. Detaljno objašnjenje ove opcije možete naći ovde...

Povratak na vrh strane

 


2.5 Blagajna

Opcija Blagajna omogućava formiranje, promenu i štampanje naloga za uplatu i isplatu u/iz blagajne.

Odabirom opcije Blagajna pojavljuje se ekran za odabir vrste blagajne, za koju želimo unos promena. Nove vrste blagajne se po potrebi mogu formirati, otvaranjem u odgovarajućem šifarniku vrsta blagajne.

U polju za unos šifre blagajne, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma.

Klikom na taster OK otvara se formakoja omogućava promenu podataka odabrane vrste blagajne u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja.  Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...

 

Odabir željene vrste blagajne

 

Zaglavlje naloga blagajni sadrži sledeća polja:

Polje Opis
Broj naloga Broj koji jednoznačno odredjuje nalog u formatu xxxxxxx/gg-v, gde je xxxxxxx sedmocifreni broj, gg dve zadnje cifre knjigovodstvene godine, a v oznaka vrste naloga. Oznaka vrste naloga može da bude I - za naloge za isplatu iz blagajne i N u slučaju naloga za naplatu. Ako je uključeno Automatsko dodeljivanje rednog broja naloga u setup-u programa program će svakom novom nalogu automatski davati prvi sledeći slobodan broj u okviru odabrane vrste naloga.
Datum naloga Datum knjiženja naloga
Vrsta naloga Oznaka vrste naloga koja može da bude I - za naloge za isplatu iz blagajne i N u slučaju naloga za naplatu.

 

Stavka naloga blagajni sadrži sledeća polja:

Polje Opis
Sadržaj/opis Tekstualno polje za unos podataka koji bliže određuju promenu unetu u nalog
Iznos Novčani iznos isptate odnosno naplate po računu. Ovaj iznos može biti samo pozitivan i ne može biti jednak nuli.
Br.računa Broj računa na osnovu koga vršimo unos promene u blagajnu - knjiženje.

 

Radi obezbeđivanja očigledno razlikovanja naloga za naplatu, odnosno uplatu prilikom unosa stavke, u formi za unos stavke naloga za isplatu blagajni na ekranu preovlađuje crvena boja, dok se kod unosa stavke naloga za naplatu preovlađuje plava boja. Ovo pravilo je ispoštovano i prilikom štampe naloga za naplatu, odnosno isplatu.

 

Nalog blagajni za isplatu ima mogućnost povezivanja sa odgovarajućim računom za troškove poslovanja koji se vodi kao osnova za podizanje gotovine sa blagajne. Klikom na dugme sa oznakom se poziva asistent forma  za odabir unetih računa za troškove poslovanja ili unos novog računa. Ova polja nije moguće menjati na formi jer služe samo za pregled podataka odabranog troška i kontrolu.Odabirom ovog računa, automatski se popunjavaju sva polja na formi, a račun za troškove vezuje za nalog blagajni za isplatu.

 

Polje

Opis

Šifra dobavljača

Šifra dobavljača koji je izdao račun.

Šifra vr.troška

Šifra vrste troška.  

Datum računa.

Datum računa

Broj računa

Broj računa dobavljača.

Opis

Tekstualni opis troška.

PDV

Da li se uneti trošak uzima u obračunu PDV-a kao odbitna stavka.

Tar.br.

Tarifni broj poreza koji se obračunava na plaćanje.

Stopa

Stopa poreza koja odgovara odabranom tarifnom broju poreske tarife definisane u šifarniku poreza.

Iznos poreza

Iznos poreza (PDV-a) koji se odbija

Šifra org.jedinice

Šifra organizacione jedinice kojoj se pripisuje trošak.

 

U slučaju da ne želite da povežete nalog blagajni i račun za troškove sva polja sadržaj/opis, iznos i broj računa treba tučno popuniti.

 

Ažuriranje podataka stavke Naloga blagajni za isplatu nije moguće ako je za njega vezan račun za troškove. U slučaju da je potrebno promeniti podatke u stavci naloga blagajni za isplatu, stavku treba obrisati pa je potom ponovo uneti sa ispravljenim podacima.

 

Pri brisanju stavke naloga blagajni za isplatu, korisnik može da izabere da li želi da obriše pripadajući račun za troškove ili samo da "odveže" stavku naloga blagajni od pripadajućeg računa za troškove. U slučaju da je račun za troškove istovremeno pridružen i putnom nalogu neće biti moguće njegovo brisanje iz naloga blagajni.

 

Povratak na vrh strane


2.6 Izvodi

Opcija Izvodi omogućava formiranje, promenu i štampanje izvoda žiro računa.

Odabirom opcije Izvodi pojavljuje se ekran u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja u kome je moguće uneti izvode  različitih žiro računa koji su definisani u šifarniku sopstvenih žiro računa koji se definise u Setup-u korisnika.

iše informacija o korišćenju funkcija dvoprozorskog tabelarnog pregleda možete naći ovde...

Više podataka o:

 

Unos zaglavlja izvoda žiro računa

 

Prikaz salda izvoda Kod dvoprozorskog tabelarnog pregleda u unosu izvoda u gornjem desnom uglu nalazi se prozor sa podacima o aktuelnom izvodu. U ovom prozoru se nalaze podaci o broju sopstvenog žiro računa za koji glasi izvod, brojem izvoda, kao i podaci sa saldima uplata i isplata. Na osnovu podataka ovog prozora može se proveriti ispravnost unosa izvoda.

 

Zaglavlje Izvoda sadrži sledeća polja:

Polje Opis
Žiro račun Broj sopstvenog žiro računa za koji se unosi izvod. Pri unosu ovog polja na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Žiro račun koji se ovde unosi mora biti preddefinisan u šifarniku sopstvenih žiro računa koji je na raspolaganju u  Setup-u korisnika. U asistent formi je takodje omogućeno da se novootvoreni ili žiro račun koji iz drugih razloga nije otvoren unese direktno iz asistent forme bez potrebe da se izadje iz unosa zaglavlja izvoda i unos izvrši korižnjenjem opcije Setup korisnika.
Izvod broj Broj izvoda žiro računa. Ovaj broj je jedinstven za svaki širo ralun i nije moguće otvaranje izvoda sa istim brojem za isti žiro račun ili datum. Drugim rečima, izvod br. 1 ne može biti dvaput otvoren za isti žiro račun.
Datum dokumenta Datum izvoda. Za odabrani žiro račun takodje nije moguće uneti dva izvoda za isti datum.
Napomena Polje za unos eventualnih napomena vezanih za predmetni izvod

 

Stavka izvoda sadrži sledeća polja:

Polje Opis

Šifra komitenta

Šifra komitenta od koga je primljena uplata ili prema kome je izvršeno plaćanje. (Ovo polje je opciono)  Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma u kojoj je moguće definisati novog komitenta ako komitent do sada nije već definisan....

 

U slučaju da je ovo polje uneto, prilikom unosa žiro računa biće omogućen samo unos žiro računa vezanih za unetog komitenta, a u asistent formi vezanoj za polje žiro račun biće ponudjeni samo računi ovog komitenta.

Žiro račun Broj žiro računa sa koga je primljena ulplata ili na koji je izvršeno plaćanje sa/na žiro račun iz zaglavlja dokumenta. Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma.

Za korisnike iz Republike Srbije ispravnost unetog žiro računa se proverava automatski po propisanom modelu 97 tako da u ovom polju nije moguć unos neispravnih žiro računa. Takodje, u slučaju da prethodno pri unosu stavke nije popunjeno polje Šifra komitenta, a program utvrdi da je uneti žiro račun vezan za komitenta u Šifarniku komitenata, polja za šifru i naziv komitenta će biti automatski popunjena po izlasku iz ovog polja.

Osnov plaćanja Šifra osnova plaćanja. Unos ovog polja ograničen je samo na postojeće šifre osnova plaćanja po šifarniku NBS.
Opis knjiženja Tekstualno polje sa opisom koji bliže odredjuje svrhu plaćanja. Ako je ovo polje prazno, automatski se popunjava predefinisanim nazivom plaćanja prilikom odabira osnova plaćanja. Ovo polje ne može biti ostavljeno praznim.
Model Model poziva na broj
Uplate (Duguje) * Iznos izvršene uplate na žiro račun
Isplate (Potražuje) * Iznos izvršene isplate sa žiro računa

 

*  Prilikom unosa stavke žiro računa može biti unet samo iznos uplate ili iznos isplate. U slučaju da je unet unos uplate različit od nule, a potom unesemo iznos isplate različit od nule, unos uplate će, pri izlasku iz polja isplata, automatski biti postavljen na nulu. I obrnuto.

 

 

Povratak na vrh strane


2.7 Preknjižavanje konta

Opcija Preknjižavanje konta pokreće proceduru koja omogućava prebacivanje svih do sada unetih knjiženja sa jednog konta na drugi.

Odabirom opcije Preknjižavanje konta pojavljuje se ekran za postavljanje parametara preknjižavanja. Da bi bilo moguće startovati ovu opciju korisničko ime sa kojim smo logovani mora minimalno da ima dodeljena prava za brisanje podataka unutar modula FinProXP. Takodje, pre prikazivanja ovog ekrana automatski se startuje funkcija za automatsko snimanje rezervnih podataka.

U levom delu forme se nalazi polje Sintetika u koje treba upisati sintetnički konto čije promene želimo da preknjižimo na drugi konto. Ovaj konto je već definisan u kontnom planu te ga možemo i izabrati iz spiska konta korišćenjem odgovarajuće asistent forme.

Ako odaberemo check box Preknjiži i pripadajuće analitike, automatski će biti preknjižena i knjiženja po svim analitikama unutar navedene sintetike za preknjižavanje.

Postavljanje parametara za preknjižavanje konta

 

U desnom polju Sintetika  treba upisati novi sintetički konto, t.j. konto na koji treba preknjižiti promene unete u finansijskim nalozima. Ovaj konto ne sme da postoji u kontnom planu jer se automatski formira startovanjem ove funkcije.

Klikom na taster OK startuje se funkcija koja otvara novi sintetički konto, automatski preknjižava sve promene sa zadatog konta na novi i briše stari konto. Ovom funkcijom je moguće preknjižiti grupe, klase i sintetička konta, sa ili bez pripadajućih analitika u zavisnosti od zadatih parametara.

 

Povratak na vrh strane


3. Izveštaji

 

Sastavni deo podmenija Izveštaji su funkcije koje se koriste za dobijanje predvidjenih standardizovanih izveštaja unutar programa, bilo da je reč o dokumentima čiji je izgled i sadržaj propisan od strane zakonodavca, bilo da se radi o nezvaničnim izveštajima koji olakšavaju pregled podataka. Svim izveštajima programskog modula moguće je pristupiti iz Menija sa podmenijima, a  pozivanje većine stavki menija Izveštaji može se uraditi na drugi način korišćenjem QA menija u slučaju da je u setup-u opcija programa uključen rad sa DGT formama.

 

Napomena: Pojedini izveštaji pozvani iz jednog modula mogu se oslanjati na podatke koji se unose u drugim modulima programa.

 

Podmeni Izveštaji programskog modula FinProXP  sadrži sledeće izveštaje i podmenije:

 

Povratak na vrh strane


3.1 Sintetička kartica

 

Odabirom opcije Sintetička kartica pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Izveštaj Sintetička kartica može se podesiti davanjem opsega sintetičkih konta koji će ući u izveštaj, kao i početnog i krajnjeg datuma dokumenata koji će ući u izveštaj.

Opseg konta Radi bolje preglednosti,  program daje mogućnost istovremenog pregleda više sintetičkih konta u opsegu, tako da je potrebno uneti prvi i zadnji konto opsega sintetičkih kartica traženih za pregled. U odabiru sintetičkih konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Opseg od konta 0 do 99999999 predstavlja sve sintetičke kartice.

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum dokumenta unet u stavci finansijskog naloga izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

Postavljanje parametara sintetičke kartice

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Sintetička kartica koji se prikazuje u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja. U levom prozoru ovog izveštaja grupisana su sva sintetička konta iz opsega izveštaja, a u desnom se nalaze podaci trenutno aktivne sintetičke kartice. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Povratak na vrh strane


3.2 Analitička kartica

 

Odabirom opcije Analitička kartica pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Izveštaj Analitička kartica može se podesiti davanjem sintetičkog konta i zadavanjem opsega analitičkih konta koji će ući u izveštaj, kao i početnog i krajnjeg datuma dokumenata koji će ući u izveštaj.

Sintetički konto Zadaje se sintetički konto u okviru koga koji se traže analitičke kartice. U odabiru sintetičkog konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma, ali ova forma pokazuje samo konta eksplicitno definisana kao sintetike u kontnom planu. U slučaju da, uz pomoć asistent forme, želite uneti analitike unutar sintetike koja nije eksplicitno definisana, ovo polje treba ostaviti prazno i iskoristiti asistent formu vezanu za početni analitički konto, a sintetički konto će automatski biti popunjen.  

Opseg analitičkih konta Radi bolje preglednosti,  program daje mogućnost istovremenog pregleda više sintetičkih konta u opsegu, tako da je potrebno uneti prvi i zadnji konto opsega sintetičkih kartica traženih za pregled. U odabiru sintetičkih konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Opseg od konta od praznog do 99999999 predstavlja sve analitičke kartice, uključujući i knjiženja direktno na sintetički konto (prazna analitika).

Postavljanje parametara analitičke kartice

 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum dokumenta unet u stavci finansijskog naloga izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Sintetička kartica koji se prikazuje u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja. U levom prozoru ovog izveštaja grupisana su sva analitička konta iz opsega izveštaja i za odabrani sintetički konto, a u desnom se nalaze podaci trenutno aktivne analitičke kartice. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Povratak na vrh strane


3.3 Predlog za kompenzaciju

 

Odabirom opcije Predlog za kompenzaciju pojavljuje se ekran za postavljanje parametara za automatsko generisanje predloga za kompenzaciju na osnovu podataka iz finansijskog naloga. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Izveštaj Predlog za kompenzaciju  može se podesiti davanjem šifre komitenta, kao i početnog i krajnjeg datuma dokumenata koji će ući u izveštaj.

Pri unosu šifre komitenta na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

 

Postavljanje parametara formiranja izjava o kompenzaciji

 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum dokumenta unet u stavci finansijskog naloga izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Predlog za kompenzaciju koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda.

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Funkcija za štampanje ovog izveštaja automatski formira Izjavu o kompenzaciji koja se može overiti i poslati komitentu na overu.

Povratak na vrh strane


3.4 Knjige primljenih i izdatih računa (PDV-a)


 

3.4.1 Knjiga primljenih računa (KPR) / Knjiga primljenih faktura (za korisnike iz BiH)

 

Ovaj izveštaj se automatski prilagodjava parametrima  zadatim u setup-u opcija korisnika i za korisnike za koje je kao Država navedena BiH formira knjigu primljenih faktura prilagodjenu zakonodavstvu BiH, a za ostale korisnike klasičnu knjigu primljenih računa.

 

Odabirom opcije Knjiga primljenih računa pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Knjiga primljenih računa  može se formirati na osnovu knjiženih finansijskih naloga i na osnovu primljenih računa.

Na osnovu knjiženih finansijskih naloga Ovako formiran izveštaj uzima u obzir podatke unete u modulu za finansijsko knjigovodstvo FinProXP. U zavisnosti od odabrane opcije opseg datuma može se odnositi na datum naloga unet u zaglavlju naloga (opcija datum knjiženja) ili datum dokumenta unet u stavkama naloga. Ako se izveštaj poziva iz modula za finansijsko knjigovodstvo FinPro XP podrazumevan je prikaz ovako formiranog izveštaja (na slici). 

Sve stavke finansijskih naloga sa unetom promenom 001 - Početno stanje neće biti uzete u obzir prilikom formiranja Knjige primljenih računa (Knjige primljenih faktura u slučaju podešavanja države na BiH) u slučaju formiranja knjige na osnovu knjiženih finansijskih naloga bez obzira na druge parametre naloga za knjiženje.

 

Postavljanje parametara knjige primljenih računa

Na osnovu primljenih računa Ovako formiran izveštaj uzima u obzir podatke unete u modulima za robno i materijalno knjigovodstvo RobProXP i MatProXP i može uzimati u obzir samo podatke iz dokumenata veleprodaje, samo dokumenata maloprodaje ili podatke svih unetih dokumenata. Ako se odaberu samo dokumenti veleprodaje, u izveštaj će biti uključeni i podaci uneti u modulu za materijalno knjigovodstvo. Ako se izveštaj poziva iz modula za robno knjigovodstvo RobPro XP ili materijalno knjigovodstvo MatPro XP podrazumevan je prikaz ovako formiranog izveštaja. 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Šifra org.jed. U slučaju da ovo polje ostavite prazno biće prikazana Knjiga primljenih racuna (Knjiga primljenih faktura za korisnike iz BiH) za celo preduzeće. Ako se unese ili odabere šifra organizacione jedinice biće prikazane samo promene vezane za tu organizacionu jednicu u Knjizi primljenih računa . Sve stavke će biti prikazane sa originalnim pripadajućim rednim brojevima kakvi su u knjizi formiranoj za celo preduzeće. 

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Knjiga primljenih računa koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.4.2 Knjiga izdatih računa (KIR) / Knjiga izlaznih faktura (za korisnike iz BiH)

 

Ovaj izveštaj se automatski prilagodjava parametrima  zadatim u setup-u opcija korisnika i za korisnike za koje je kao Država navedena BiH formira knjigu izlaznih faktura prilagodjenu zakonodavstvu BiH, a za ostale korisnike klasičnu knjigu izdatih računa.

 

Odabirom opcije Knjiga izdatih računa pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Knjiga izdatih računa  može se formirati na osnovu knjiženih finansijskih naloga i na osnovu izdatih računa.

Na osnovu knjiženih finansijskih naloga Ovako formiran izveštaj uzima u obzir podatke unete u modulu za finansijsko knjigovodstvo FinProXP. U zavisnosti od odabrane opcije opseg datuma može se odnositi na datum naloga unet u zaglavlju naloga (opcija datum knjiženja) ili datum dokumenta unet u stavkama naloga. Ako se izveštaj poziva iz modula za finansijsko knjigovodstvo FinPro XP podrazumevan je prikaz ovako formiranog izveštaja (na slici).    

Na osnovu izdatih računa Ovako formiran izveštaj uzima u obzir podatke unete u modulima za robno i materijalno knjigovodstvo RobProXP i MatProXP. Ako se izveštaj poziva iz modula za robno knjigovodstvo RobPro XP ili materijalno knjigovodstvo MatPro XP podrazumevan je prikaz ovako formiranog izveštaja.  

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

Postavljanje parametara knjige izdatih računa

 

Šifra org.jed. U slučaju da ovo polje ostavite prazno biće prikazana Knjiga izdatih racuna (Knjiga izlaznih faktura za korisnike iz BiH) za celo preduzeće. Ako se unese ili odabere šifra organizacione jedinice biće prikazane samo promene vezane za tu organizacionu jednicu u Knjizi izdatiih računa . Sve stavke će biti prikazane sa originalnim pripadajućim rednim brojevima kakvi su u knjizi formiranoj za celo preduzeće. 

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Knjiga primljenih računa koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.5 Glavna knjiga

 

Odabirom opcije Glavna knjiga pojavljuje se ekran za unos datuma glavne knjige. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se unese datum 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum promene pre ili na dan odabranog datuma.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Glavna knjiga. Pošto se radi o specifičnom izveštaju izuzetno velikog obima podataka, njegov sadržaj nije predvidjen za prikazivanje u obliku tabelarnog izveštaja, već se automatski formira dokument za štampu. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.6 Dnevnik knjiženja

 

Odabirom opcije Dnevnik knjiženja pojavljuje se ekran za unos datuma za koji treba uraditi dnevnik knjiženja.  Na pr. ako se unese datum 30.04.2009. u izveštaj će ući samo knjiženja koja glase na odabrani datum.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Dnevnik knjiženja koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.7 IOS-izvod otvorenih stavki

 

Odabirom opcije IOS-izvod otvorenih stavki pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

IOS se formira za odabranog komitenta na osnovu knjiženih finansijskih naloga. Pri unosu šifre komitenta na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

Izveštaj može biti formiran ta tri načina, što se odredjuje klikom na odgovarajuću opciju:

  • Samo dobavljač - uzima komitenta samo kao dobavljača (obaveze prema komitentu)
  • Samo kupac - uzima komitenta samo kao kupca (obaveze komitenta)
  • Oba - uzima komitenta i kao dobavljača i kao kupca (medjusobna potraživanja se prebijaju)

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Postavljanje parametara izvoda otvorenih stavki

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Knjiga primljenih računa koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.8 Zaključni list

 

Odabirom opcije Zaključni list pojavljuje se ekran za unos parametara izveštaja.

Za postavljanje opsega podataka koji ulaze u izveštaj na raspolaganju su sledeća polja:

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

U slučaju da se polje za unos početnog datuma ostavi praznim formiraće se Zaključni list na dan. Na pr. ako se polje za početni datum ostavi praznim a kao krajnju datum unese 30.04.2020.,  u izveštaj će ući sve promene čiji je datum promene pre ili na dan krajnjeg datuma. U slučaju da se unesu oba datuma prilikom formiranja izveštaja biće uzete u obzir samo promene sa datumom promene izmedju ova dva datuma, uključujući i njih.

Postavljanje parametara izveštaja Zaključni list

 

U slučaju da je potreban ovakav izveštaj ali za odabranu organizacionu jedinicu, može se poyvati izveštaj Pregled po klasama podmenija Dodatni izveštaji, menija Izveštaji.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Zaključni list koji se prikazuje u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja. U levom prozoru ovog izveštaja grupisana klase od 0 do 9, kao i sve klase  a u desnom se nalaze podaci trenutno aktivne klase. Odabirom opcije sve klase, dobija se zbirni pregled po svim klasama.

 

U pregledima sa odabranom klasom se prikazuju samo ona konta za koja je bilo promena ili postoji početno stanje. Konta za koja su sve cifre jednake nuli biće izostavljena iz pregleda iako postoje u kontnom planu. U delu zbirnog pregleda po svim klasama se prikazuju sve klase od 0 - 9 bez obzira da li postoje promene na kontima klase.

 

Prozor za pregled klasa, kao i prozor sa podacima vezanim za klasu snabdeveni su sistemom za brzo pretraživanje koji omogućava da se pritiskom na taster sa brojem željene klase automatski u desnom prozoru pojave podaci vezani za traženu klasu. Unutar podataka klase brzo pretraživanje je omogućeno na uobičajeni način. Više podataka o sistemu brzog pretraživanja unutar tabelarnih pregleda možete nači ovde...

 

Napomena: Klikom na dugme Štampa, štampa se trenutno aktivna klasa ili izveštaj Zaključni list za sve klase - po klasama.

 

Povratak na vrh strane


 

3.9 Bruto bilans


 

3.9.1 Sintetički bruto bilans

 

Odabirom opcije Sintetički bruto bilans pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Opseg kontaBroj cifara sintetike Radi bolje preglednosti,  program daje mogućnost izdvojenog pregleda dela sintetičkih konta u opsegu, kao i finog odredjivanja "dubine" izveštaja odredjivanjem broja cifara sintetike za koji se formira izveštaj. Radi odredjivanja ovih parametara potrebno je uneti prvi i zadnji konto opsega sintetičkih kartica traženih za pregled. U odabiru sintetičkih konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Opseg od konta 0 do 99999999 predstavlja sve sintetičke kartice. Broj cifara sintetike može se uneti u opsegu od 1 do 8, a podrazumevan je 5.

Okvir izveštaja Odabirom odgovarajuće opcije pojavljivanje konta bez prometa do dana izveštaja mogu biti navedena (uključena) ili isključena iz sadržaja izveštaja.

 

Na dan Unošenjem datuma u polje Na dan odredjuje se krajnji datum do kog knjiženja treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum promene pre unetog datuma (uključujući i njega).

 

Postavljanje parametara sintetičkog bruto bilansa

 

Broj cifara sintetike Ovo polje odredjuje koja do koliko cifara sa leve strane sintetičkog konta će biti prikazano u izveštaju.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Sintetički bruto bilans koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Jednoprozorski tabelarni prikaz Sintetičkog bruto bilansa u donjem desnom uglu ekrana sadrži i dodatnu dugmad. Ova dugmad pozivaju  pomoćne izveštaje bez potrebe za izlaskom iz pregleda bruto bilansa.

- Sintetička kartica. Poziva sintetičku karticu aktivnog konta iz tabelarnog prikaza. Sintetička kartica konta se takodje može dobiti duplim klikom na odgovarajući sintetički konto u tabelarnom pregledu.

 

 

Polja Broj cifara sintetike medjusalda i Izveštaj po više nivoa nemaju uticaja na tabelarni prikaz izveštaja, već se odnose na izveštaj u štampanom obliku u slučaju. Štampana verzija izveštaja se može dobiti u dva oblika:

    -    Izveštaj sa više nivoa medjusalda se dobija ako je Broj cifara sintetike medjusalda veći od 1 i ako je odabran checkbox  Izveštaj po više nivoa. Ovaj izveštaj daje medjusume na svakoj grupi/klasi do nivoa koji je unet kao Broj cifara sintetike medjusalda.

   

    Primer: Broj cifara sintetike medjusalda 3, a kontni plan petocifren i imamo unete promene kroz finansijski nalog za konta 13400, 13401,13100 i 20200 izveštaj će dati:

                13100

                13101

                131 - medjusaldo

                13400

                134 - medjusaldo

                13  - medjusaldo

                1   - medjusaldo

                20200

                202 - medjusaldo

                20 - medjusaldo

                2 - medjusaldo

    -    Izveštaj sa jednim nivoom medjusalda se dobija ako je isključeno polje Izveštaj po više nivoa ili je  Broj cifara sintetike medjusalda 1. Ovaj izveštaj daje medjusume samo na nivou koji je zadat kao Broj cifara sintetike medjusalda.

    Primer: Broj cifara sintetike medjusalda 3, a kontni plan petocifren i imamo unete promene kroz finansijski nalog za konta 13400, 13401 i 13100 izveštaj će dati:

                13100

                13101

                131 - medjusaldo

                13400

                134 - medjusaldo

                20200

                202 - medjusaldo

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Povratak na vrh strane


 

3.9.2 Analitički bruto bilans

 

Odabirom opcije Analitički bruto bilans pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Opseg konta Radi bolje preglednosti,  program daje mogućnost izdvojenog pregleda dela sintetičkih konta u opsegu. Radi odredjivanja ovih parametara potrebno je uneti prvi i zadnji konto opsega sintetičkih konta koja treba da budu sastavni deo pregleda. U odabiru sintetičkih konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Opseg od konta 0 do 99999999 predstavlja sva sintetička konta.

Okvir izveštaja Odabirom odgovarajuće opcije pojavljivanje konta bez prometa do dana izveštaja mogu biti navedena (uključena) ili isključena iz sadržaja izveštaja.

 

Na dan Unošenjem datuma u polje Na dan odredjuje se krajnji datum do kog knjiženja treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum promene pre unetog datuma (uključujući i njega).

 

Postavljanje parametara analitičkog bruto bilansa

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Analitički bruto bilans koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Jednoprozorski tabelarni prikaz Analitičkog bruto bilansa u donjem desnom uglu ekrana sadrži i dodatnu dugmad. Ova dugmad pozivaju  pomoćne izveštaje bez potrebe za izlaskom iz pregleda bruto bilansa.

- Sintetička kartica. Poziva sintetičku karticu aktivnog konta iz tabelarnog prikaza.

 

  - Analitička kartica. Poziva analitičku karticu aktivnog konta iz tabelarnog prikaza.

 

Sintetička ili analitička kartica  konta se takodje može dobiti duplim klikom na odgovarajući sintetički/analitički konto prikazan u tabelarnom pregledu

 

Polja Broj cifara sintetike medjusalda i Izveštaj po više nivoa nemaju uticaja na tabelarni prikaz izveštaja, već se odnose na izveštaj u štampanom obliku u slučaju. Štampana verzija izveštaja se može dobiti u dva oblika:

   

    Primer: Broj cifara sintetike medjusalda 3, a kontni plan petocifren i imamo unete promene kroz finansijski nalog za konta 13400, 13401,13100 i 20200 izveštaj će dati:

                13100 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                13101 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                131 - medjusaldo

                13400 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                134 - medjusaldo

                13  - medjusaldo

                1   - medjusaldo

                20200 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                202 - medjusaldo

                20 - medjusaldo

                2 - medjusaldo

    -    Izveštaj sa jednim nivoom medjusalda se dobija ako je isključeno polje Izveštaj po više nivoa ili je  Broj cifara sintetike medjusalda 1. Ovaj izveštaj daje medjusume samo na nivou koji je zadat kao Broj cifara sintetike medjusalda.

    Primer: Broj cifara sintetike medjusalda 3, a kontni plan petocifren i imamo unete promene kroz finansijski nalog za konta 13400, 13401 i 13100 izveštaj će dati:

                13100 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                13101 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                131 - medjusaldo

                13400 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                134 - medjusaldo

                20200 (sa pripadajućim analitičkim kontima)

                202 - medjusaldo

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Povratak na vrh strane


 

3.10 Dnevnik blagajne

 

Odabirom opcije Dnevnik blagajne pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Dnevnik blagajne se formira za odabranu vrstu blagajne na osnovu unetih naloga blagajni za naplatu/isplatu. Pri unosu šifre vrste blagajne na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Postavljanje parametara dnevnika blagajne

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Knjiga primljenih računa koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.11 Poreska prijava - PPPdv obrazac (važeći za period do 01.07.2018. godine)

 

Odabirom opcije Poreska prijava - PPPdv obrazac pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Ovaj izveštaj je prilagodjen korisnicima koji vode knjigovodstvo u skladu sa zakonima Republike Srbije i koristi se za pregled podataka o obračunatom PDV-u pre 01.07.2018. godine. Od 1.07.2018. godine se preda drugačija evidencija poreza. Više podataka o tome možete naći ovde... 

 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u poresku prijavu. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih). Korisniku je omogućeno da odabere bilo koji datumski opseg izveštaja, bez obzira da li je u pitanju mesečni ili tromesečni obveznik plaćanja PDV-a.

 

NAPOMENA: Poreska prijava se isključivo formira na osnovu datuma dokumenta unetog u stavki Finanskijskog naloga i datum finansijskog naloga nema uticaja nema uticaja na ovaj izveštaj.

 

Org.jed.RUJP i Opština su polja koja se automatski popunjavaju u slučaju da su podaci o organizacionoj jedinici Republičke uprave javnih prihoda i opštini uneti u Setup-u korisnika. Ova polja, kao i podatak o tome da li se traži povraćaj PDV-a ili ne, odabran pod opcijom Povraćaj PDV-a, automatski će biti popunjeni u odgovarajuća polja na štampanom izveštaju i generisanom XML fajlu za slanje.

 

Postavljanje parametara za formiranje poreske prijave prema obrascu PPPdv

 

Sve stavke finansijskih naloga sa unetom promenom 001 - Početno stanje neće biti uzete u obzir prilikom formiranja Poreske prijave - PPPdv obrasca.

Klikom na taster OK formira se izveštaj Poreska prijava - PPPdv obrazac, u formi koja je propisana od strane zakonodavca. Ovaj izveštaj automatski poziva funkciju za pregled štampane verzije dokumenta. Ovaj izveštaj je moguće dobiti i u XML formatu prilagodjenom za upload na sajt RUJP za korisnike sa teritorije Republike Srbije.

 

Povratak na vrh strane


 

3.12 Pregled obračuna PDV - novi (POPDV, PPPDV, PID, PID1, KM) (važeći za period posle 01.07.2018. godine)

 

(   on line video uputstvo )

 

Odabirom opcije Pregled obračuna PDV - novi (POPDV, PPPDV, PID, PID1, KM)  pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju. Pri izradi ovog izveštaja automatski se formira više dokumenata, u skladu sa parametrima zadatim an formi za postavljanje parametara izveštaja i omogućava generisanje XML fajla za slanje podataka Republičkoj upravi javnih prihoda.

U donjem levom uglu ekrana za postavljanje parametara izveštaja nalazi se dugme . Klikom na ovo dugme direktno iz programa se poziva video uputstvo u kome je korak po orak objašnjen način formiranja ovog izveštaja.

Ovaj izveštaj je prilagodjen korisnicima koji vode knjigovodstvo u skladu sa zakonima Republike Srbije i koristi se za pregled podataka o obračunatom PDV-u posle 01.07.2018. godine. Za pregled podataka pre 01.07.2018. godine, podaci se generišu u skladu sa starim obrascem o čemu više podataka možete naći ovde... 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u poresku prijavu. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih). Korisniku je omogućeno da odabere bilo koji datumski opseg izveštaja, bez obzira da li je u pitanju mesečni ili tromesečni obveznik plaćanja PDV-a.

 

Org.jed.RUJP i Opština su polja koja se automatski popunjavaju u slučaju da su podaci o organizacionoj jedinici Republičke uprave javnih prihoda i opštini uneti u Setup-u korisnika.

 

Povraćaj PDV-a  Na osnovu ovde unetog podatka, odredjuje se da li korisnik zahteva povraćaj preplaćenog PDV-a.

 

Period Polje odredjuje da li se radi o jednomesečnom ili tromesečnom obvezniku PDV-a.

 

Izmenjena prijava Odabirom (čekiranjem) ove kućice odredjuje se da li se generiše prvobitna ili izmenjena prijava PDV-a. U slučaju izmene prijave, u polju Br.prijave je potrebno upisati broj prethodne prijave koja se menja i poništava predavanjem prijave koja se generiše.

Postavljanje parametara za formiranje pregleda obračuna PDV-a prema obrascu POPPDV

 

Prikaz dokumenta POPDV izveštaja 'Pregled obračuna PDV - novi (POPDV, PPPDV, PID, PID1, KM)'Dodaci U delu dodaci uključuju se dodatni dokumenti koji se automatski generisu. U svakom slučaju se klikom na taster OK, u skladu sa unetim parametrima izveštaja,  automatski generišu POPDV i PPPDV obrasci, a odabirom (čekiranjem) odgovarajućih kućica se medju dokumente koji se automatski generišu dodaju i PID PDV, PID PDV 1 i/ili KM PDV obrazac, s tim što se za odredjeni vremenski okvir bira ili PID PDV ili PID PDV 1 obrazac. Oba obrasca (PID PDV i PID PDV 1) nije moguće istovremeno generisati jer to nije predvidjeno u formatu XML-a za slanje Republičkoj upravi javnih prihoda u elektronskoj formi.

 

NAPOMENA: Pregled obračuna PDV se isključivo formira na osnovu datuma dokumenta unetog u stavki Finanskijskog naloga i datum finansijskog naloga nema uticaja nema uticaja na ovaj izveštaj.

 

Sve stavke finansijskih naloga sa unetom promenom 001 - Početno stanje neće biti uzete u obzir prilikom formiranja Poreske prijave - PPPdv obrasca.

 

Način formiranja POPDV obrasca i delegiranja iznosa unetim kroz Finansijski nalog u odredjene kolone-polja obrasca može biti dvojak, u zavisnosti od podešavanja u Setup-u opcija rada programa - Tab FinPro. Više podataka o Principima vezanim za način izrade POPDV obrasca možete naći ovde...

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Pregled obračuna PDV - novi, sa pripadajućim POPDV, PPPDV obrascima, kao i obrascima koji su dodati u sekciji dodaci u vidu posebnih dokumenata. Ako je uključen PID PDV, kao izveštaj koji se formira na osnovu podataka iz prethodne raćunovodstvene godine, pre formiranja dokumenta pojjavljuje se forma za ručni unos cifara ovog izveštaja, a u slučaju da je odabrano formiranje PID PDV1 obrasca program će zahtevati unos prometa u evrima. Po unosu ovih cifara, program proverava da li na osnovu njih korisnik ima pravo na dobijanje statusa pretežnog izvoznika i eventualno prijavljuje problem, te daje mogućnost da korisnik programskog paketa odabere da li i dalje želi da odabrani obrasci budu sastavni deo dokumentacije koja se formira za predaju obračuna PDV-a.

 

Odabrani dokumenti se prikazuju u formi koja je propisana od strane zakonodavca u funkciji za pregled štampane verzije dokumenta kao posebni dokumenti koji se mogu posebno pregledati i odštampati na štampaču. Prelazak sa jednog na drugi dokument u okviru izveštaja se vrši klikom na dugmad Prethodni i Sledeci. Štampanje svakog dokumenta se vrši zasebno klikom na dugme Štampa  na odgovarajućem dokumentu, a klikom na dugme XML   pokreće se procedura za automatizovano generisanje fajla za popunjavanje  obračuna poreza na portalu ePorezi  Republičke uprave javnih prihoda. Ovako formiranji XML fajl može se uploadovati na portal E-porezi standardnom, za to predvidjenom procedurom na portalu.

 

Više podataka o korišćenju aplikacije E-porezi možete naći ovde...

 

Povratak na vrh strane


 

3.13 Bilansni izveštaji

 

Unutar podmenija Bilansni izveštaji smešteni su izveštaji koji predstavljaju deo završnog računa svih pravnih lica. Podmeni je podeljen na deo namenjen korisnicima budžeta koji rade po budžetskom kontnom planu i ostalim pravnim licima. U slučaju da je u Setup-u opcija korisnika postavljeno da je Vrsta pravnog lica Budžetski korisnik pristup izveštajima namenjenim drugim pravnim licima koja rade po kontnom planu za privredu nije moguć i obratno. 


 

3.13.1 Bilans uspeha

Izveštaj Bilans uspeha je namenjen korisnicima koji rade po kontnom planu za privredu i nisu korisnici budžeta.

Odabirom opcije Bilans uspeha pojavljuje se ekran za unos datuma. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se unese datum 30.06.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum promene pre ili na dan odabranog datuma.

Klikom na taster OK formira se izveštaj Bilans uspeha koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

Povratak na vrh strane


 

3.13.2 Bilans stanja

Izveštaj Bilans uspeha je namenjen korisnicima koji rade po kontnom planu za privredu i nisu korisnici budžeta.

Odabirom opcije Bilans stanja pojavljuje se ekran za unos datuma. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se unese datum 30.06.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum promene pre ili na dan odabranog datuma.

Klikom na taster OK formira se izveštaj Bilans stanja koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

Povratak na vrh strane


3.13.3    1. Obrazac br.1 - Bilans stanja (za korisnike budžeta Republike Srbije)

 

Opcija 1.Obrazac br.1 - Bilans stanja je namenjena isključivo za korisnike budžeta koji rade po kontnom planu propisanom od strane zakonodavca za ovu vrstu korisnika. Da bi ovaj izveštaj bio aktivan, potrebno je da u Setup-u korisnika na tabu Opšta podešavanja Vrsta korisnika bude postavljena na Budžetski korisnik. U slučaju drugačijih podršavanja (za ostale vrste korisnika ovaj izveštaj nije dostupan. 

Odabirom opcije 1.Obrazac br.1 - Bilans stanja pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje izveštaja. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

Obrazac br.1 - Bilans stanja se uvek formira od početnog datuma računovodstvene godine (1. januara) pa do datuma koji je naveden kao krajnji datum izveštaja.

Klikom na dugme OK startuje se funkcija koja automatski formira izveštaj na osnovu podataka unetih u Finansijskom nalogu, a zatim prikazuje u standardnom prozoru za pregled dokumenta pre štampe.

Samo kreiranje ovog izveštaja zbog obimnosti saldiranja i kompleksnosti može da potraje vise desetina sekundi i direktno zavisi od bržine računara na kome se izveštaj poziva i kolicine unetih podataka.

Pregled pre štampe Bilansa stanja za budžetske korisnike (Obrazac 1)

 

Povratak na vrh strane


3.13.4    2. Obrazac br.2 - Bilans prihoda i rashoda (za korisnike budžeta Republike Srbije)

 

Opcija 2.Obrazac br.2 - Bilans prihoda i rashoda je namenjena isključivo za korisnike budžeta koji rade po kontnom planu propisanom od strane zakonodavca za ovu vrstu korisnika. Da bi ovaj izveštaj bio aktivan, potrebno je da u Setup-u korisnika na tabu Opšta podešavanja Vrsta korisnika bude postavljena na Budžetski korisnik. U slučaju drugačijih podršavanja (za ostale vrste korisnika ovaj izveštaj nije dostupan. 

Odabirom opcije 2.Obrazac br.2 - Bilans prihoda i rashoda pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje izveštaja. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

Obrazac br.2 - Bilans prihoda i rashoda se uvek formira od početnog datuma računovodstvene godine (1. januara) pa do datuma koji je naveden kao krajnji datum izveštaja. U slučaju da se kao početni datum unese datum različit od 1. januara, u delu sa podacima izveštaja će i dalje biti uzeti u obzir svi podaci do krajnjeg datuma izveštaja, ali će kao početni datum pri štampi biti upisan uneti datum.

Klikom na dugme OK startuje se funkcija koja automatski formira izveštaj na osnovu podataka unetih u Finansijskom nalogu, a zatim se prikazuje forma za unos OP-ova  u sekciji utvrdjivanje rezultata poslovanja koji se ne mogu dobiti automatski na osnovu saldiranja suma unetih u finansijskom nalogu.

Na ovoj formi je moguće uneti polja koja su označena plavom bojom a na osnovu njih, pri prelasku u drugo polje automatski bivaju izračunate i prikazane kontrolne sume u sivim poljima.

Po završenom unosu, klikom na taster OK, automatski se formira izveštaj koji se prikazuje u standardnom prozoru za pregled dokumenta pre štampe.

Forma za unos OP-ova koji se odnose na utvrdjivanje rezultata poslovanja Bilansa prihoda i rashoda za budžetske korisnike (Obrazac 3)

Samo kreiranje ovog izveštaja zbog obimnosti saldiranja i kompleksnosti može da potraje vise desetina sekundi i direktno zavisi od bržine računara na kome se izveštaj poziva i kolicine unetih podataka.

Podaci uneti u formi za unos OP-ova sekcije Utvrdjivanje rezultata poslovanja bivaju zapamćeni posle klika na taster OK i automatski će biti učitani prilikom sledećeg pokretanja izveštaja radi omogućavanja ponovne izrade izveštaja bez ponovnog unošenja OP-ova. Klikom na dugme Anuliraj u levom donjem uglu forme OP-ovi predvidjeni za unos se anuliraju i sume vraćaju na stanje koje je bilo pri prvom pokretanju izveštaja.

Povratak na vrh strane


3.13.5    3. Obrazac br.3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima (za korisnike budžeta Republike Srbije)

 

Opcija 3.Obrazac br.3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima je namenjena isključivo za korisnike budžeta koji rade po kontnom planu propisanom od strane zakonodavca za ovu vrstu korisnika. Da bi ovaj izveštaj bio aktivan, potrebno je da u Setup-u korisnika na tabu Opšta podešavanja Vrsta korisnika bude postavljena na Budžetski korisnik. U slučaju drugačijih podršavanja (za ostale vrste korisnika ovaj izveštaj nije dostupan. 

Odabirom opcije 3.Obrazac br.3 - Izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje izveštaja. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

Obrazac br.3 - zveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima se uvek formira od početnog datuma računovodstvene godine (1. januara) pa do datuma koji je naveden kao krajnji datum izveštaja. U slučaju da se kao početni datum unese datum različit od 1. januara, u delu sa podacima izveštaja će i dalje biti uzeti u obzir svi podaci do krajnjeg datuma izveštaja, ali će kao početni datum pri štampi biti upisan uneti datum.

Klikom na dugme OK startuje se funkcija koja automatski formira izveštaj na osnovu podataka unetih u Finansijskom nalogu, a zatim prikazuje u standardnom prozoru za pregled dokumenta pre štampe.

Samo kreiranje ovog izveštaja zbog obimnosti saldiranja i kompleksnosti može da potraje vise desetina sekundi i direktno zavisi od bržine računara na kome se izveštaj poziva i kolicine unetih podataka.

Pregled pre štampe Izveštaja o kapitalnim izdacima za budžetske korisnike (Obrazac 1)

 

Povratak na vrh strane


3.13.6    4. Obrazac br.4 - Izveštaj o novčanim tokovima (za korisnike budžeta Republike Srbije)

 

Opcija 4.Obrazac br.4 - Izveštaj o novčanim tokovima je namenjena isključivo za korisnike budžeta koji rade po kontnom planu propisanom od strane zakonodavca za ovu vrstu korisnika. Da bi ovaj izveštaj bio aktivan, potrebno je da u Setup-u korisnika na tabu Opšta podešavanja Vrsta korisnika bude postavljena na Budžetski korisnik. U slučaju drugačijih podršavanja (za ostale vrste korisnika ovaj izveštaj nije dostupan. 

Odabirom opcije 4.Obrazac br.4 - Izveštaj o novčanim tokovima pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje izveštaja. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

Obrazac br.4 - Izveštaj o novčanim tokovima se uvek formira od početnog datuma računovodstvene godine (1. januara) pa do datuma koji je naveden kao krajnji datum izveštaja. U slučaju da se kao početni datum unese datum različit od 1. januara, u delu sa podacima izveštaja će i dalje biti uzeti u obzir svi podaci do krajnjeg datuma izveštaja, ali će kao početni datum pri štampi biti upisan uneti datum.

Klikom na dugme OK startuje se funkcija koja automatski formira izveštaj na osnovu podataka unetih u Finansijskom nalogu, a zatim se prikazuje forma za unos OP-ova koji se ne mogu dobiti automatski na osnovu saldiranja suma unetih u finansijskom nalogu.

Forma za unos OP-ova koji se ne mogu dobiti saldiranjem finansijskih naloga Izveštaja o novčanim tokovima za budžetske korisnike (Obrazac 4)

Na ovoj formi je moguće uneti polja koja su označena plavom bojom a na osnovu njih, pri prelasku u drugo polje automatski bivaju izračunate i prikazane kontrolne sume u sivim poljima.

Po završenom unosu, klikom na taster OK, automatski se formira izveštaj koji se prikazuje u standardnom prozoru za pregled dokumenta pre štampe.

Samo kreiranje ovog izveštaja zbog obimnosti saldiranja i kompleksnosti može da potraje vise desetina sekundi i direktno zavisi od bržine računara na kome se izveštaj poziva i kolicine unetih podataka.

Podaci uneti u formi za unos OP-ova bivaju zapamćeni posle klika na taster OK i automatski će biti učitani prilikom sledećeg pokretanja izveštaja radi omogućavanja ponovne izrade izveštaja bez ponovnog unošenja OP-ova. Klikom na dugme Anuliraj u levom donjem uglu forme OP-ovi predvidjeni za unos se anuliraju i sume vraćaju na stanje koje je bilo pri prvom pokretanju izveštaja.

Povratak na vrh strane


3.13.7    5. Obrazac br.5 - Izveštaj o izvršenju budžeta  (za korisnike budžeta Republike Srbije)

 

Opcija Izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac br.5 je namenjena isključivo korisnicima budžeta koji rade po kontnom planu propisanom od strane zakonodavca za ovu vrstu korisnika. Da bi ovaj izveštaj bio aktivan, potrebno je da u Setup-u korisnika na tabu Opšta podešavanja Vrsta korisnika bude postavljena na Budžetski korisnik. U slučaju drugačijih podršavanja (za ostale vrste korisnika ovaj izveštaj nije dostupan. 

Odabirom opcije Izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac br.5 pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje izveštaja. Unošenjem datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj.

Na ovoj formi je moguće precizirati i za koji projekat se želi izrada Obrasca 5 - izveštaja o izvršenju budžeta, ako se želi formiranje obrasca 5 samo za odabrani projekat. Ako se polje Projekat ostavi prazno, biće formiran obrazac 5 za celu ustanovu.

Izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac br.5 se uvek formira od početnog datuma račinocodstvene godine (1. januara) pa do datuma koji je naveden kao krajnji datum izveštaja.

Klikom na dugme OK startuje se funkcija koja automatski formira izveštaj na osnovu podataka unetih u Finansijskom nalogu, a zatim prikazuje u standardnom prozoru za pregled dokumenta pre štampe.

Samo kreiranje ovog izveštaja zbog obimnosti saldiranja i kompleksnosti može da potraje vise desetina sekundi i direktno zavisi od bržine računara na kome se izveštaj poziva i kolicine unetih podataka.

Pregled pre štampe Izveštaja o izvršenju budžeta (Obrazac 5)

 

Povratak na vrh strane


 

3.13.8 Izvod podataka iz elektronski vođenih knjiga

 

Odabirom opcije Izvod podataka iz elektronski vođenih knjiga pojavljuje se ekran za postavljanje parametara funkcije za formiranje elektronskog izvoda podataka propisanog "Pravilnikom o načinu i postupku obezbeđivanja podataka iz ekeltronski vođenih poslovnih knjiga i evidencija poreskih obveznika - pravnih lica", objavljenog u Službenom glasniku Republike Srbije br.6/2010.  

Funkcija za formiranje izvoda, u skladu sa gore pomenutim pravilnikom, automatski formira propisane tekstualne datoteke za ostvarivanje elektronske komunikacije sa državnim organima Republike Srbije. Datoteke se formiraju automatski na osnovu zadatih parametara i snimaju u folder u kome se nalazi baza podataka odabranog korisnika. U zavisnosti od odabira vrste izveštaja program zahteva da mu se zadaju različiti parametri na osnovu kojih formira izveštaj. Moguće je formiranje tri različita izveštaja -fajla:

  • Glavna knjiga - Funkcija formira fajl ISPIS GLAVNE KNJIGE.TXT koji sadrži podatke u skladu sa pomenutim pravilnikom i parametrima unetim od strane korisnika;
  • Odbitni PDV - Funkcija formira fajl ISPIS ODBITKA PDV.TXT koji sadrži podatke u skladu sa pomenutim pravilnikom i parametrima unetim od strane korisnika;
  • Obračunati PDV - Funkcija formira fajl ISPIS OBRACUNATOG PDV.TXT  koji sadrži podatke u skladu sa pomenutim pravilnikom i parametrima unetim od strane korisnika.
Postavljanje parametara za izradu izvoda podataka iz elektronski vođenih knjiga

 

Napomena:

Pre formiranja ovog izveštaja neophodno je da svi korisnici izađu iz knjiženja finansijskih naloga odabranog korisnika. Takodje treba uzeti u obzir da će prethodno formirani txt fajlovi biti prepisani novim fajlovima bez upozorenja.

 

Korisnik je u obavezi da pre dostavljanja automatski generisanih fajlova državnim organima iste pregleda i uveri se u ispravnost podataka. Proizvođač programskog paketa ne odgovara u slučaju neispravnosti dostavljenih podataka.

Povratak na vrh strane


3.14 Pregled zatvaranja računa uplatama (zatvaranja komitenata)

 

Odabirom opcije Pregled zatvaranja računa uplatama pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Izveštaj Pregled zatvaranja računa uplatama može se podesiti davanjem sintetičkog konta i zadavanjem opsega analitičkih konta koji će ući u izveštaj, kao i početnog i krajnjeg datuma dokumenata koji će ući u izveštaj.

Sintetički konto Zadaje se sintetički konto u okviru koga koji se traže kartice zatvaranja raćuna sa uplatama kupaca/dobavljača. U odabiru sintetičkog konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma, ali ova forma pokazuje samo sintetnička konta eksplicitno vezana za kupce/dobavljače. Konta koja nisu vezana za kupce/dobavljače neće biti prihvaćena pri izradi ovog izveštaja.  

Opseg analitičkih konta Radi bolje preglednosti,  program daje mogućnost istovremenog pregleda više analitičkih konta u opsegu, tako da je potrebno uneti prvi i zadnji konto opsega sintetičkih kartica traženih za pregled. U odabiru sintetičkih konta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. Opseg od konta od praznog do 99999999 predstavlja sve analitičke kartice, uključujući i knjiženja direktno na sintetički konto (prazna analitika).

Postavljanje parametara za izradu izveštaja pregled zatvaranja računa uplatama

 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum dokumenta unet u stavci finansijskog naloga izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Okvir izveštaja Postavljanjem okvira izveštaja odredjuje se da li će u izveštaju biti prikazani svi, ili samo medjusobno nezatvoreni računi / uplate. U slučaju da je odabrana druga opcija, u izveštaju neće biti prikazana knjiženja čija je raspoloživa preostala vrednost za zatvaranje jednaka nuli.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Sintetička kartica koji se prikazuje u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog izveštaja. U levom prozoru ovog izveštaja grupisana su sva analitička konta iz opsega izveštaja i za odabrani sintetički konto, a u desnom se nalaze podaci trenutno aktivne analitičke kartice. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

 

Povratak na vrh strane


3.15 Dodatni izveštaji


 

3.15.1 Pregled po klasama

Odabirom opcije Pregled po klasama pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju. Ovaj izveštaj predstavlja zaključni list uradjen za odabranu organizacionu jedinicu i odabrani period.

Izveštaj Pregled po klasama se formira na osnovu parametra čijim se unosom podešava okvir izveštaja i u zavisnosti od podešavanja kao rezultat može formirati dve vrste izveštaja, u zavisnosti od odabranog parametra:

  • Za odabranu org.jed. - ako odaberete ovaj parametar program na osnovu unesene šifre organizacione jedinice daje pregled po klasama za odabrani vremenski opseg i odabranu organizacionu jedinicu . Pri odabiru šifre organizacione jedinice, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma.

  • Za sve org jed. - ako odaberete ovaj parametar odmah po pritisku na dugme OK formira se spisak svih zaposlenih sa odabranim statusom ugovoren/neugovoren na odabrani dan, grupisan  i inicijalno sortiran po organizacionim jedinicama i unutar njih po prezimenu i imenu zaposlenog.

 

Postavljanje parametara izveštaja Pregled po klasama

 

Zadavanjem početnog i krajnjeg datuma se odabira opseg promena koje ulaze u izveštaj.

 

Budžetski korisnici ovakav izveštaj ali po odabranom izvoru finansiranja, mogu dobiti opcijom Zaključni list, menija Izveštaji, Glavnog menija .

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.15.2 Pregled od konta do konta

Odabirom opcije Pregled od konta do konta pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju. Ovaj izveštaj predstavlja zaključni list uradjen za odabranu organizacionu jedinicu i odabrani period.

Izveštaj Pregled od konta do konta se formira na osnovu parametra čijim se unosom podešava okvir izveštaja i u zavisnosti od podešavanja kao rezultat može formirati dve vrste izveštaja, u zavisnosti od odabranog parametra:

  • Od/Do Zadaje okvir konta za koja se formira izveštaj. Uneta konta ne moraju da postoje u kontnom planu, ali će pri unosu takvih konta program upozoriti i odgovarajuće polje Naziv neće biti popunjeno. Pri unosu konta na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

  • Početni/Krajnji datum - Opseg datuma izmedju kojih će promene biti uzete u obzir pri formiranju izveštaja.

 

Postavljanje parametara izveštaja Pregled od konta do konta

 

Odvojeno početno stanje - ovaj parametar nema uticaja na izveštaj u tabelarnoj formi već se odnosi na štampanu verziju. U slučaju da polje nije odabrano biće formiran izveštaj u portret varijanti sa kolonama koje se odnose na zbirni promet (duguje/potrazuje/saldo). U slučaju da je polje odabrano, formiraće se izveštaj u landscape varijanti sa odvojenim kolonama za duguje/potražuje za početno stanje, tekući i ukupni promet.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.15.3 Pregled po kontima za izvor finansiranja

Odabirom opcije Pregled po kontima za izvor finansiranja pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Ovaj izveštaj je inicijalno namenjen korisnicima budžeta Republike Srbije koji koriste izveštavanje po Obrascu 5 i navode izvore finansiranja prilikom unosa stavke Finansijskog naloga radi lakšeg nalaženja grešaka, ali ga mogu koristiti i pravni subjekti koji knjigovodstvo rade po kontnom planu za privredu.  Ovaj izveštaj daje spisak svih knjiženja na dugovnu ili potražnu stranu odredjene klase, kategorije, grupu ili sintetički konto  .

Izveštaj Pregled po kontima za izvor finansiranja se formira na osnovu parametra čijim se unosom podešava okvir izveštaja i u zavisnosti od podešavanjakoja se unose u poljima:

Sintetički konto Zadaje okvir izveštaja vezano za konto. Uneta konta ne moraju da postoje u kontnom planu, takodje može se uneti i bilo koji deo konta, ali pri unosu takvih konta  odgovarajuće polje Naziv neće biti popunjeno. Pri unosu konta na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

Postavljanje parametara izveštaja Pregled po kontima za izvor finansiranja

 

Za odabrani izvor finansiranja - Čekiranje ovog polja uključuje mogućnost odabira jednog od ponudjenih izvora finansiranja u box-u Izvor finansiranja i formiranje izveštaja samo za odabrani izvor finansiranja. U slučaju da se polje ostavi ne uključeno, izveštaj će biti formiran sa svim knjiženjima bez obzira na izvor finansiranja.

Duguje/potražuje - odredjuje koja strana konta će biti uzeta u obzir prilikom formiranja izveštaja - dugovna ili potražna.

 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum dokumenta unet u stavci finansijskog naloga izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane


 

3.16 Nalozi za prenos

 

Forma Nalozi za prenos služi za rad sa nalozima za žiralni prenos sredstava-plaćanje sa tekućeg računa kod poslovne banke. Ovde se vodi evidencija kako sa automatski formiranim nalozima za plaćanje iz izveštaja Spisak isplaćenih akontacija i Spisak za isplatu na tekući račun modula Kadrovska evidencija/Plate, a postoji mogućnost i ručnog unosa, ažuriranja i brisanja naloga za plaćanje banci

 

Startovanjem opcije, na ekranu se pojavljuje standardizovani jednoprozorski tabelarni pregled. U ovom pregledu u formi tabele mogu se dobiti informacije o do sada definisanim nalozima za prenos i uneti novi. 

 

Dodatak:  procedure unosa, ažuriranja i brisanja zapisa tabele u standardizovanim tabelarnim pregledima.    

 

U nalogu za prenos se unose polja vezana za podatke o iznosu, svrsi i vrsti plaćanja, kao i podaci o primaocu. Podaci o uplatiocu, kao i valuti plaćanja se automatski popunjavaju podacima unetim u setup-u korisnika i setup-u opcija rada programa.

U slučaju da je poslovna banka korisnika, odnosno software banke za e-banking podržan od strane proizvodjača programa, moguće je automatsko formiranje fajla sa nalozima za prenos u elektronskoj formi pogodnoj za upload u program za e-banking. Formiranje fajla vrši se klikom na dugme Za banku. Pri formiranju fajla za banku biće uzeti u obzir samo nalozi za plaćanje koji prethodno nisu bili poslati i markirani su za plaćanje.

Markiranje naloga za plaćanje vrši se klikom na dugme Za plaćanje ako je potrebno markirati za plaćanje samo nalog na kome se nalazi kursor ili dugmetim Svi za plaćanje čime se za plaćanje markiraju svi neplaćeni nalozi u okviru tabele.

 

Izgled forme za unos naloga za prenos

 

 

Povratak na vrh strane


3.17 Dodatni izveštaji


3.17.1 Pregled po računima

 

Odabirom opcije Pregled po računima pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju. Ovaj izveštaj daje pregled planiranih plaćanja po računima unetih opcijom za planiranje plaćanja na finansijskom nalogu izmedju dva datuma .

Zadavanjem početnog i krajnjeg datuma se odabira opseg promena koje ulaze u izveštaj.

 

Postavljanje parametara izveštaja Pregled planiranja plaćanja po računima

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

 

Povratak na vrh strane


3.17.2 Pregled po komitentima

Odabirom opcije Pregled po komitentima pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju. Ovaj izveštaj predstavlja pregled planiranih plaćanja po računima za odabranog komitenta, t.j. vezanih za odabrani konto  upotrebom opcije za planiranje plaćanja na finansijskom nalogu izmedju dva datuma ..

Izveštaj Pregled po komitentima se formira na osnovu parametra čijim se unosom podešava okvir izveštaja i u zavisnosti od podešavanja kao rezultat može formirati dve vrste izveštaja, u zavisnosti od odabranog parametra:

  • Od Zadaje okvir konta za koja se formira izveštaj. Pri unosu konta na raspolaganju je odgovarajuća asistent forma.

  • Početni/Krajnji datum - Opseg datuma izmedju kojih će promene biti uzete u obzir pri formiranju izveštaja.

 

Postavljanje parametara izveštaja Pregled plaćanja po komitentima

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane