Kasa CM  - Kontrolni modul za kontrolu i pregled podataka fiskalnih kasa

Programski modul Kasa CM predstavlja kontrolni modul i namenjen za kontrolisanje, očitavanje i pregled podataka unesenih korišćenjem jednog ili više povezanih eksternih programskih modula Fiskalna kasa.

Ovaj programski modul služi za povezivanje eksternih programskih modula Fiskalna kasa na računarski sistem preduzeća. Snabdeven je opcijama kako za očitavanje podataka iz modula Fiskalna kasa, tako i za definisanje osnovnih šifarnika i dokumenata vezanih za funkcionisanje maloprodaje. Podaci koji se unose kroz dokumente koji su sastavni deo ovog modula, automatski se mogu knjižiti u finansijske naloge modula FinPro XP koji se koristi sa vodjenje finansijskog knjigovodstva preduzeća, a podaci maloprodaje su zajednički za modul Kasa i RobProXP.

Više podataka o principima povezivanja eksternih modula Fiskalna Kasa i programskog paketa BandD for Professionals XP možete naći ovde...

Pri startovanju modula, potrebno je izabrati podatke korisnika/knjigovodstvenu godinu i prijaviti se sistemu unoseći svoje korisničko ime i lozinku. Od nivoa koji je dodeljen korisničkom imenu zavisiće i prava koja korisnik ima unutar programskog modula.

Više podataka o načinu prijavljivanja možete naći ovde...

U slučaju da postoje aktivni zahtevi za intervencijama od strane komitenata pri pokretanju će se pojaviti spisak trenutno aktivnih zahteva za intervencijom.

Izgled Glavnog menija programa zavisi od podešavanja vezanih za modul Kasa u Setup-u opcija rada programa.

  • U slučaju da je na Tab-u Kasa čekirana opcija Maloprodaja, izgled Glavnog menija programa i DGT forme će odgovarati onom na slici 1. Ovo važi bez obzira na to da li je čekirana i opcija Ugostiteljski objekti (h/p, list DPU, šank lista). U ovom slučaju su opcije vezane za rad sa maloprodajom podrazumevane opcije, a opcije za rad sa ugostiteljskim objektima će biti dostupne ili ne u zavisnosti od toga da li je Ugostiteljski objekti (h/p, list DPU, šank lista) čekirano ili ne;
  • U slučaju da na Tab-u Kasa nije čekirana opcija Maloprodaja, zgled Glavnog menija programa i DGT forme će odgovarati onom na slici 2. U ovom slučaju program je podešen da radi samo sa ugostiteljskim objektima te su opcije vezane za Maloprodaju isključene.

 

Izgled osnovnog menija programskog modula Kasa u slucaju da je ukljucen rad sa maloprodajom

Slika 1. Interface mod maloprodaja

 Izgled osnovnog menija programskog modula Kasa u slučaju da je isključen rad sa malorodajom (uključeni samo ugostiteljski objekti)

Slika 2. Interface mod ugostiteljstvo

Glavni meni

Startovanjem modula Kasa na ekranu se pojavljuje Glavni meni kao glavni ekran za navigaciju kroz opcije programskog modula. Za generalno objašnjenje delova i opcija glavnog menija kliknite ovde...

Glavni meni programskog modula Kasa podeljen je na više logičkih celina-podmenija i to:

 

Povratak na vrh strane


1. Šifarnici

Podmeni Šifarnici sadrži sve šifarnike neophodne za funkcionisanje programskog modula. Isti šifarnici su zajednički za sve module tako da su podaci uneti u jednom modulu u šifarnik vidljivi i u ostalim modulima. To znači da je sve jedno da li ćete Komitenta (Dobavljača/Kupca) uneti u modulu FinProXP, RobProXP, MatProXP ili Kasa - on će biti vidljiv iz svih modula. Za pregled spiska svih raspoloživih šifarnika u programu kliknite ovde...

Da bi se omogućio pravilan rad programa, svaka šifra uneta u šifarnik mora da bude jedinstvena na nivou celog programa.

Podaci se u pojedine šifarnike mogu uneti i direktno prilikom unosa dokumenata. Ovo važi za šifarnike u kojima je potreban češći unos novih podataka kao što su Šifarnik komitenata ili Šifarnik artikala/usluga. Svim šifarnicima potrebnim za rad programskog modula moguće je pristupiti iz Menija sa podmenijima, a pojedinim je moguće pristupiti i preko Glavnog toolbar-a i/ili dugmadi DGT forme.

Preko podmenija Šifarnici u programskom modulu Kasa CM može se pristupiti sledećim šifarnicima:

Odabirom opcije Zatvori program izlazimo iz programskog modula Kasa CM i vraćamo se u Osnovni meni programa.

Povratak na vrh strane


2. Unos podataka

Podmeni Unos podataka, sadrži funkcije vezane za formiranje svih dokumenata vezanih za funkcionisanje maloprodaje vezano za korišćenje i unos preko povezanih eksternih modula Fiskalna kasa. Unošenje dokumenata automatski se odražava na stanja lager listi i ostalih dokumenata odgovarajućih maloprodajnih objekata - prodavnica i konsignacionih MP magacina . Većina ovako formiranih dokumenata automatski se može isknjižiti u modul za finansijsko knjigovodstvo FinPro XP upotrebom funkcija za automatsko knjiženje.

 

Sadržaj ovog podmenija je ograničen na dokumente koji se koriste isključivo unutar maloprodaje ili u ugostiteljskim objektima. Većem broju dokumenata može se pristupiti korišćenjem opcija podmenija Maloprodaja unutar programskog modula RobProXP. U zavisnosti od podešavanja u Setup-u opcija rada programa (Tab Kasa) - opcije Maloprodaja odnosno Ugostiteljski objekti (h/p, list DPU, šank lista), odredjene opcije ovog podmenija mogu biti dostupne ili isključene.

Svim dokumentima potrebnim za rad programskog modula moguće je pristupiti iz Menija sa podmenijima, a pojedinim je moguće pristupiti i preko Glavnog toolbar-a i/ili dugmadi DGT forme

Podmeni Unos podataka ima sledeće stavke:

* Opcije Uplate/Isplate i Izvodi računa banaka su vidljive i aktivne naizmenično, u zavisnosti od podešavanja box-a za odabir načina vodjenja knjiga u setup-u parametara korisnika. U slučaju dvojnog knjigovodstva aktivna je opcija Uplate/Isplate, a za prosto knjigovodstvo aktivna je opcija Izvodi računa banaka.

** Opcija Početno stanje poslovne knjige je aktivna samo u slučaju da je kao način vođenja knjiga u setup-u parametara korisnika odabrano prosto knjigovodstvo

Povratak na vrh strane


2.1.2 Prijemnica materijala - za normativ (Ugostiteljstvo)                                               

Prijemnica materijala - za normativ je dokument koji se popunjava pri prijemu robe od dobavljača u odabrani magacin materijala. Prijemnicom materijala u modulu Kasa CM artikli se primaju na stanje Ugostiteljskog objekta, kao repromaterijali koji ulaze u sastav gotovog proizvoda definisanog Normativom ili kao komadni proizvodi koji se razdužuju direktno sa lagera ugostiteljskog objekta.

Prilikom Očitavanja kasa iz modula Kasa CM ili Anuliranja kase iz eksternog modula Fiskalna kasa sa stanja ugostiteljskog se automatski razdužuje ili odgovarajuća količina repromaterijala, ili komadna količina artikala ako za njih ne postoji unet normativ.

Dokument se formira unosom iz standardnog dvoprozorskog tabelarnog pregleda, automatski zadužuje lager odabranog ugostiteljskog objekta i evidentira obaveze prema dobavljaču.

Više informacija o korišćenju funkcija dvoprozorskog tabelarnog pregleda možete naći ovde...

Više podataka o osnovnom:

Izgled dokumenta Kalkulacija

 

Prijemnica materijala je dokument koji je predvidjen za automatsko knjiženje u modul za finansijsko knjigovodstvo upotrebom specijalizovanih funkcija tog programskog modula. U slučaju da je dokument već automatski isknjižen njegovo menjanje ili brisanje nije dozvoljeno.

 

Unos zaglavlja prijemnice materijala Dokument Prijemnica materijala utiče na cenu materijala na lageru. Cena materijala na lageru se preračunava na prosečnu proračunatu cenu u trenutku formiranja dokumenta.

 

Prodajna cena artikla ili usluge u ugostiteljskim objektima u modulu Kasa CM se definise u šifarniku artikala.

 

 

Zaglavlje Prijemnice materijala sadrži sledeća polja:

Polje

Opis

Šifra dobavljača

Šifra dobavljača artikla.  Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma u kojoj je moguće definisati novog komitenta ako komitent do sada nije već definisan....

Šifra ug objekta

Šifra ugostiteljskog objekta u koji se roba prima. Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma...

Prijemnica broj

Polje sa brojem prijemnice materijala u formatu xxxxx/mmmmm, gde je sa mmmmm predstavljena odgovarajuća šifra ugostiteljskog objekta. Broj prijemnice mora biti jedinstven. Ako je uključena opcija Automatski redni broj dokumenta u setup-u programa program će svakom novom nalogu automatski davati prvi sledeći slobodan broj.

Datum dokumenta

Datum kalkulacije.

Po otpr/fakturi broj

Broj dokumenta dobavljača na osnovu koga knjižimo prijemnicu materijala.

Broj ugovora

Polje nije aktivno u modulu Kasa CM

Datum prijema

Datum kada je roba fizički primljena u magacin.

Rok za plaćanje

Rok za plaćanje izražen u danima.

Polj.proizvodi

Markirati polje ako se radi o nabavci-otkupu poljoprivrednih proizvoda od registrovanih poljoprivrednih proizvodjača.

PDV

Da li kalklulacija ulazi u ulazni PDV. U slučaju da komitent nije obveznik PDV-a, ovo polje nije moguće čekirati. Program prati status komitenta u vezi sa PDV-om, t.j. da li je komitent obveznik PDV-a u trenutku kada se dokument formira i taj podatak uzima pri formiranju izveštaja, zbog mogućnosti promene statusa obvezniznika PDV-a u toku godine (mogućnosti da tu toku godine komitent  izgubi status obveznika PDV-a ili postane obveznik PDV-a a da to prethodno nije bio). U tom slučaju, dokumenti će se tretirati po statusu korisnika u vezi PDV-a koji je imao u trenutku formiranja dokumenta.   

Napomena

Tekstualno polje u koje se mogu upisati proizvoljne napomene.

 

U gornjem delu prozora za unos stavke prijemnice materijala nalaze se informacije o kojoj se prijemnici radi radi, za kog komitenta i koji magacin. Unosom cele stavke prijemnice materijala i potvrdom da želimo da je snimimo, automatski se zadužuju svi dokumenti vezani za dobavljača i atrikal i na lager magacina dodaje nova količina izabrane robe. Kada izaberemo artikal, u desnom gornjem uglu prozora pojaviće se podatak o tome koliko odabrane robe ima na lageru magacina i po kojoj ceni.

Cena robe na lageru magacina materijala vodi se po planskoj ili prosečnoj preračunatoj ceni, u zavisnosti od podešavanja u setup-u opcija rada programa.

 

 

 

Izgled unosa stavki Prijemnice materijala

 

Unos stavke prijemnice materijala sadrži polja koja se unose i polja koja se automatski izračunavaju.

Sume na Prijemnici materijala se mogu kalkulisati na dva načina što zavisi od načina unosa:

  1. Klasična kalkulacija cene (unapred) - cena bez poreza se formira unošenjem svih polja klasičnim kalkulisanjem na osnovu zadatog procenta razlike u ceni;

  2. Kalkulacija cene unazad - ako je poznata cena po kojoj će se roba prodavati, unesu se polja količina, nabavna cena i odmah iza toga cena bez poreza, a ostala polja se automatski izračunavaju.

U slučaju da

 

Stavke prijemnice materijala sadrže sledeća polja:

Polje

Opis

Šifra robe

Šifra artikla.  Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma u kojoj je moguće definisati nov artikal ako do sada nije već definisan....

U slučaju da je kalkulacija vezana za Ugovor o kontinuiranoj nabavci biće moguće uneti samo artikle koji su definisani na odabranom ugovoru

Količina

Količina artikla na kalkulaciji. Količina se unosi u jedinici mere koja je definisana pri otvaranju robe u šifarniku artikala/usluga. U slučaju da je artikal u šifarniku artikala definisan kao artikal za unos serijskih brojeva, kolicina uneta u ovom polju mora da bude celobrojna vrednost.

Nabavna cena

Jedinična nabavna cena artikla. U slučaju da je kalkulacija vezana za ugovor o kontinuiranoj nabavci ova cena se automatski učitava.

IZNOS

Ukupna vrednost nabavke za celu količinu

Rabat (%)

Procenat rabata odobrenog od strane dobavljača.

Iznos rabata

Iznos rabata za celu količinu.

Fakturna vrednost

Krajnji iznos na fakturi dobavljača za celu količinu robe po odbitku rabata.

Zavisni troškovi

Iznos zavisnih troškova.

Nabavna vrednost

Nabavna vrednost po odbitku zavisnih troškova.

Vrednost bez poreza

Ukupna vrednost cele količine robe bez uračunatog poreza.

Cena bez poreza

Krajnja jedinična cena artikla bez uračunatog poreza. Ovom cenom se zadužuje lager odabranog magacina.

Cena sa porezom

Jedinična cena sa uračunatim porezom po stopi koja je uneta kao važeća stopa za izabrani artikal.

Garancija od dobavljača

Garancija dobijena od dobavljača za uneti artikal u mesecima. Ovo polje je vidljivo i aktivno samo u slučaju da je za navedeni artikal u Šifarniku artikala/usluga u polje Garancija uneta vrednost različita od nule.

 

Prilikom odabira šifre artikla ovo polje se automatski popunjava vrednošću podrazumevanog roka garancije iz šifarnika artikala/usluga.

Povratak na vrh strane


2.1.4 Povratnica materijala dobavljacu (Ugostiteljstvo)

 

Dokument povratnica materijala služi za povraćaj materijala sa stanja ugostiteljskog objekta dobavljaču. Ovaj dokument automatski razdužuje stanje lagera ugostiteljskog objekta i dobavljača robno i finansijski. Korišćenje ovog dokumenta je analogno korišćenju povratnice dobavljaču iz proizvodnje s tim što je umesto šifre magacna ponudjena šifra ugostiteljskog objekta. Više informacija o načinu rada sa dokumentom Povratica dobavljaču možete naći ovde...

 

 

Povratak na vrh strane


2.3.4 Utrošak materijala (Ugostiteljstvo)

Utrošak materijala pokriva utrošak repromaterijala iz ugostiteljskih objekata bilo da za njih postoji unet Normativ gotovog proizvoda ili se razdužuju komadno. Ovaj dokument automatski razdužuje lager ugostiteljskog objekta. Takodje, dokumenti ovog tipa se automatski formiraju za ugostiteljske objekte prilikom očitavanja kasa iz modula Kasa CM ili funkcijom za anuliranje kase iz pridruženih eksternih modula Fiskalna kasa.

Ovaj dokument se pored automatskog generisanja može i ručno uneti. Dokument je prikazan u obliku standardnog dvoprozorskog tabelarnog pregleda

Više informacija o korišćenju funkcija dvoprozorskog tabelarnog pregleda možete naći ovde...

Više podataka o osnovnom:

Zaglavlje Utroška za sopstvene potrebe sadrži sledeća polja:

Polje

Opis

Šifra ug.objekta

Šifra ugostiteljskog objekta. Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma...

Šifra org.jedinice

Polje se automatski popunjava Šifrom ugostiteljskog objekta unetom u prethodnom polju

Račun broj

Polje sa brojem računa za utrošak u formatu xxxxx/mmmmm, gde je sa mmmmm predsavljena odgovarajuća šifra prodavnice. Broj mora biti jedinstven. Ako je uključena opcija Automatski redni broj dokumenta u setup-u programa program će svakom novom nalogu automatski davati prvi sledeći slobodan broj.

Datum dokumenta

Datum izdavanja računa.

Napomena

Tekstualno polje u koje se mogu upisati proizvoljne napomene. U setup-u programa moguće je promeniti preddefinisan tekst koji se pojavljuje u ovom polju za svaki predračun.

 

Napomena: Kada izaberemo artikal ili uslugu, u desnom gornjem uglu prozora u slučaju da je u pitanju roba, pojaviće se podatak o tome koliko odabrane robe ima na lageru magacina i po kojoj ceni, a u slučaju da je u pitanju usluga cena usluge koja je definisana u šifarniku artikala/usluga.

 

Stavke utroška materijala sadrže sledeća polja:

Polje

Opis

Šifra robe

Šifra artikla.  Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma. Klikom na dugme sa znakom ili pritiskom na taster <F11> otvara se spisak svih artikala kojih trenutno ima na stanju u odabranom magacinu, dok se klikom na dugme sa oznakom ili klikom na taster <F11> otvara forma za odabir artikla iz šifarnika. U ovoj formi je moguće definisati nov artikal ako do sada nije već definisan....

Šifra robe

Šifra artikla.  Klikom na dugme pored polja može se pozvati odgovarajuća asistent forma u kojoj je moguće definisati nov artikal ako do sada nije već definisan....

Količina

Količina artikla na računu. Količina se unosi u jedinici mere koja je definisana pri otvaranju robe u šifarniku artikala/usluga. U slučaju da je artikal u šifarniku artikala definisan kao artikal za unos serijskih brojeva, kolicina uneta u ovom polju mora da bude celobrojna vrednost.

Cena

Jedinična preračunata cena artikla.

Vrednost

Ukupna vrednost cele količine robe.

 

Povratak na vrh strane


 

 

 2.10 Očitavanje podataka iz fiskalnih kasa

 

Odabirom opcije Očitavanje podataka iz Fiskalnih kasa pokreće se procedura koja ima za cilj iščitavanje podataka o prodaji i anuliranje svih povezanih modula Fiskalna kasa na programski paket BandD for Professionals XP sa jednog mesta. Alternativno, mogu se pokrenuti funkcije za anuliranje sa svakog povezanog modula Fiskalna kasa pojedinačno.

 

Ova procedura automatski formira zbirne Maloprodajne račune i automatski prebacuje statističke podatke o prodaji. Automatski formirani maloprodajni računi su zbirni po artiklima sa istom cenom (zbrajaju se svi artikli sa istom šifrom koji su prodati i prikazuju kao jedna stavka MP računa) U slučaju da se u lokalnoj bazi prodaje nadje prodavan isti artikal po dve cene on biće formirana dva odvojena maloprodajna računa unutar paketa BandD for Professionals XP i automatski formirana pripadajuća nivelacija, ako je u setup-u parametara programa uključena opcija Automatska nivelacija.  Po prebacivanju podataka lokalna baza prodaje eksternog modula Fiskalna kasa se automatski anulira i modul time priprema za nastavak rada.

 

Startovanjem opcije za očitavanje eksternih programskih modula Fiskalna kasa prikazuje se prozor sa navedenim svim povezanim eksternim modulima Fiskalna kasa. Ovi moduli se povezuju korišćenjem setup-a opcija programa ili prijavljivanjem iz modula Fiskalna kasa ili prilikom prvog startovanja modula posle procedure instalacije, ili iz setup-a svakog pojedinačnog modula Fiskalna kasa.

Napomena: Prijavljivanje povezanih eksternih modula fiskalna kasa se vrši samo prilikom instalacije programa ili eventualne promene parametara.

Odabirom kućice pored svakog navedenog modula Fiskalna kasa može se uključiti ili isključiti očitavanje/anuliranje konkretnog modula. Takodje je potrebno navesti i datum pod kojim se formiraju automatski formirani MP računi.

Povezani eksterni moduli Fiskalna kasa mogu se nalaziti na istom računaru, na računarima u okviru LAN ili WAN mreže što zavisi od topologije računarskog sistema. Više podataka o povezivanju eksternih modula Fiskalna kasa možete naći ovde...

Automatsko očitavanje povezanih eksternih programskih modula Fiskalna kasa

 

Za ispravno očitavanje potrebno je da odabrani moduli Fiskalna kasa budu dostupni u računarskoj mreži u toku učitavanja. Provera dostupnosti može se izvršiti klikom na dugme Provera veze.

 

 Klikom na dugme OK, posle potvrde da je korisnik zaista tražio da se izvrši funkcija očitavanja fiskalnih kasa automatski se proverava dostupnost izabranih eksternih modula unutar mreže i, ako je sve u redu, započinje funkcija očitavanja kasa. Eksterni moduli Fiskalna kasa se očitavaju jedan po jedan, redosledom kojim su navedeni unutar spiska.

 

Procedura očitavanja/anuliranja kasa radi dvojako u zavisnosti da se radi o maloprodajnom ili ugostiteljskom objektu.

U slučaju očitavanja iz maloprodaje, formira se zbirni maloprodajni račun za maloprodajni objekat i kasu koji su postavljeni u Setup-u opcija rada programa. Unutar ovog računa se podaci daju zbirno, odnosno sva prodata količina jednog artikla po istoj ceni se prikazuje zbirno u jednoj stavci.U slučaju da program detektuje da postoji prodat isti artikal sa različitom cenom on ga dodaje na sledeći račun i automatski pravi MP nivelaciju, a ako već ima nivelaciju za taj račun na njoj menja količinu, čime se obezbedjuje slaganje vrednosti u  MP lager listi  i KEPU knjizi za odabrani maloprodajni objekat.

U slučaju da se radi o ugostiteljskom objektu prilikom anuliranja kase formira se zbirn utrošak po normativu za ugostiteljski objekat i kasu koji su postavljenu u Setup-u opcija rada programa. Prilikom formiranja  utroška procedura vodi računa da li za artikal koji se razduzuje postoji definisan normativ (sastavnica) ili ne i ako postoji normativ automatski dodaje u dokument Utrosak po normativu i razužuje sa sa stanja ugostiteljskog objekta repromaterijale u odgovarajućim količinama prema normativu. Ako nije definisan normativ za prodati artikal razdužuje se količina artikla komadno.

Normativ za ugostiteljski objekat se definiše u modulu Kasa CM koji je sastavni deo paketa BandD for Professionals XP.

Povratak na vrh strane


 

3. Izveštaji

 

Sastavni deo podmenija Izveštaji su funkcije koje se koriste za dobijanje predvidjenih standardizovanih izveštaja unutar programa, bilo da je reč o dokumentima čiji je izgled i sadržaj propisan od strane zakonodavca, bilo da se radi o nezvaničnim izveštajima koji olakšavaju pregled podataka. Svim izveštajima programskog modula moguće je pristupiti iz Menija sa podmenijima, a  pozivanje većine stavki menija Izveštaji može se uraditi na drugi način korišćenjem QA menija u slučaju da je u setup-u opcija programa uključen rad sa DGT formama.

 

Napomena: Pojedini izveštaji pozvani iz jednog modula mogu se oslanjati na podatke koji se unose u drugim modulima programa.

U zavisnosti od podešavanja u Setup-u opcija rada programa (Tab Kasa) - opcije Maloprodaja odnosno Ugostiteljski objekti (h/p, list DPU, šank lista), odredjene opcije ovog podmenija mogu biti dostupne ili isključene.

 

Podmeni Izveštaji programskog modula Kasa CM sadrži sledeće izveštaje i podmenije:

* Opcije List DPU i Poslovna knjiga su aktivne samo u slučaju da je u Setup-u korisnika kao Način vođenja knjiga izabrano Prosto knjigovodstvo. U slučaju da je odabrani način vođenja knjiga dvojno knjigovodstvo, ova opcija neće biti aktivna.

Povratak na vrh strane


 3.1 Lager lista

Odabirom opcije Lager lista pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja. Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Izveštaj Lager lista daje informaciju o artiklima koji se nalaze na stanju odabranog maloprodajnog ili ugostiteljskog objekta cele maloprodaje i može se podesiti davanjem šifre objekta za koji se traži izveštaj.

Šifra prodavnice Ako se želi pregled lager liste za jednu prodavnicu ili jedan ugostiteljski objekat u polje Šifra prodavnice treba uneti šifru prodavnice/ugostiteljskog objekta za koji se želi pregled. Pri odabiru šifre, na raspolaganju su i odgovarajuće asistent forme za odabir maloprodajnog ili ugostiteljskog objekta. Za koju vrstu objekta (maloprodajni i/ili ugostiteljski objekat) se može formirati lager lista, zavisi od opcija za uključivanje/isključivanje rada sa maloprodajom odnosno ugostiteljskim objektima u Setup-u rada programa - Tab Kasa.

U slučaju da se odabere šifra prodavnice automatski se formira maloprodajna lager lista za odabranu prodavnicu, a ako se odabere šifra ugostiteljskog objekta biče prikazana lager lista materijala na stanju u ugostiteljskom objektu.

U slučaju da polje Šifra prodavnice ostavite prazno, klikom na dugme OK biće prikazana zbirna lager lista za celu maloprodaju u kojoj će količine i iznosi za svaki artikal posebno biti prikazane po magacinima i sabran iznos njihovih vrednosti za celu maloprodaju.

Postavljanje parametara lager liste

Kategorija U slučaju da se želi pregled lager liste samo za odabranu kategoriju artikala/usluga u ovo polje treba uneti šifru kategorije za koju se želi pregled. Pri odabiru šifre kategorije, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma. U slučaju da polje Kategorija ostavite prazno, klikom na dugme OK biće prikazana lager lista za sve atrikle unutar odabranog maloprodajnog objekta ili u okviru cele maloprodaje.

Podrazumevani prikaz lager liste je Samo artikli na stanju. U slučaju da želite prikaz svih artikala za koje je bilo prometa u odabranoj prodavnici ili celoj maloprodaji treba odabrati opciju Svi artikli.

Klikom na taster OK formira se izveštaj Lager lista koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog izveštaja.  Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Cene artikala u svim izveštajima vezanim za maloprodaju i maloprodajne objekte date su sa uračunatim PDV-om. Za više informacija o cenama u veleprodaji i maloprodaji i pravilima koja se poštuju pri formiranju automatskih dokumenata kliknite ovde...

 

U slučaju da se radi o lager listi materijala na stanju ugostiteljskog objekta date cene su prosečne preračunate cene repromaterijala, a sastavni deo lager liste su repromaterijali, a ne gotovi proizvodi.

 

Pregled Lager liste  snabdeven je dodatnim dugmetom za pozivanje Kartice artikla. Dugme je obeleženo ikonicom i klikom na njega dobija se kartica artikla za izabranu prodavnicu/ugostiteljski objekat i artikal na kome se kursor nalazi u središnjem prozoru jednoprozorskog tabelarnog pregleda. Ovaj izveštaj je moguće pozvati iz lager liste i pritiskom na razmaknicu na tastaturi (space). Više podataka o stadnardnim prečicama na tastaturi unutar programa možete naći ovde...

Povratak na vrh strane


3.4 Kartica artikla 

 

Odabirom opcije Kartica artikla podmenija Izveštaji pojavljuje se ekran za postavljanje parametara izveštaja.  Parametri koji se unose na ovom ekranu fino podešavaju i odredjuju okvir podataka koji će se naći u izveštaju.

Kartica artikla/usluge  daje sve promene stanja artikla u maloprodaji (odabrana je prodavnica) odnosno repromaterijala (uneta je šifra ugostiteljskog objekta)  izmedju dva datuma. Izveštaj se formira na osnovu sledećih parametara:

Šifra prodavnice Ako se želi pregled kartice artikla/usluge za jednu prodavnicu ili ugostiteljski objekat u polje Šifra prodavnice treba uneti šifru prodavnice/ug.objekta za koji se želi pregled. Pri odabiru šifre prodavnice/ug. objekta, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent forma.

Unos kojih objekata će biti omogućen i koje asistent forme aktivne zavisi od podešavanja opcija Maloprodaja i Ugostiteljski objekti (h/p, List DPU, Šank lista...) u Setup-u opcija rada programa - Tab Kasa.

U slučaju da polje Šifra prodavnice ostavite prazno i uključen je rad sa maloprodajnim objektima, klikom na dugme OK biće prikazana zbirna kartica artikla ili kartica usluge sa promenama u okviru svih maloprodajnih objekata.

Postavljanje parametara kartice artikla

Šifra artikla Šifra artikla čiji se pregled kartice želi. Pri odabiru šifre artikla, na raspolaganju je i odgovarajuća asistent formaU ovom polju može se odabrati ili upisati šifra bilo artikla, bilo usluge. U zavisnosti od toga da li je pod odabranom šifrom artikal ili usluga, automatski će biti prikazana odgovarajuća kartica. 

Opseg datuma Unošenjem početnog i krajnjeg datuma odredjuje se datumski opseg promena koji treba da udju u izveštaj. Na pr. ako se postavi opseg od 01.04.2009. do 30.04.2009. u izveštaj će ući samo promene čiji je datum izmedju ova dva datuma (uključujući i njih).

 

Treba obratiti pažnju da vreme potrebno da se obrade podaci i prikaže izveštaj direktno zavisi od opsega zadatih podataka.

 

Klikom na taster OK formira se izveštaj Kartica artikla ili izveštaj Kartica usluge (u zavisnosti da li je unesena šifra za artikal ili uslugu) koji se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. U nazivu izveštaja je naznačeno na osnovu kojih podataka je uradjen. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Cene artikala/usluge u svim izveštajima vezanim za maloprodaju i maloprodajne objekte date su sa uračunatim PDV-om. Za više informacija o cenama u veleprodaji i maloprodaji i pravilima koja se poštuju pri formiranju automatskih dokumenata kliknite ovde...

 

Cena artikla u kartici repromaterijala je prosečna preračunata cena.

 

Povratak na vrh strane


 

3.11 Jelovnik/karta pića

 

Odabirom opcije Jelovnik/karta pića menija Izveštaji, automatski se formira istoimeni izveštaj.  Cene artikala u ovom izveštaju su aktuelne cene unete kao Cena artikla u Šifarniku artikala/usluga

 

Izveštaj se prikazuje u obliku standardnog jednoprozorskog tabelarnog pregleda. Za više podataka o ovoj vrsti izveštaja, kliknite ovde...  

 

Povratak na vrh strane