Setup korisnika (Osnovni meni)

Setup-u parametara korisnika može se pristupiti iz prvog, Osnovnog menija programa. Posle unosa odgovarajućeg korisničkog imena i lozinke na ekranu za logovanje i provere njihove ispravnosti, pojaviće se ekran sa parametrima korisnika koje treba uneti. U slučaju da je program registrovan i parametri o kupcu programa već uneti, polja na ovom ekranu biće posivljena u suprotnom treba pristupiti proceduri registracije koja je opisana ovde... 

Setup-u korisnika može pristupiti samo Super Admin ili korisnik koji pripada grupi Administratori. Više podataka o sistemu korisničkih šifara i lozinki možete naći ovde, a o proceduri logovanja- prijavljivanja korisnika ovde...

U slučaju da je program već registrovan, nije moguće promeniti parametre vezane za korisnika na koga je program registrovan, ali se klikom na tab 2. Aktivirani moduli/lozinke   može pristupiti dugmadima Default setup i Lozinke.

Klik na dugme Default setup poziva ekran za Setup opcija rada programa. Treba obratiti pažnju da se opcije postavljene na ovom mestu uzimaju kao podrazumevane opcije za svakog sledećeg otvorenog korisnika/računovodstvenu godinu. Na već otvorene korisnike/računovodstvene godine ova podešavanja nemaju uticaja. 

Klikom na dugme Lozinke, pristupa se sistemu za definisanje korisničkih imena i lozinki.

Povratak na vrh strane

 


Setup korisnika (meni Održavanje Glavnog menija prog.modula)

 

Setup korisnika kome se pristupa iz menija Izveštaji Glavnog menija programskog modula služi za definisanje podataka pravnog lica-korisnika, t.j. pravnog lica na koje se podaci uneti u knjigovodstvu odnose. U slučaju da se radi o jednokorisničkoj verziji programa ovi podaci se obično poklapaju sa podacima korisnika programa, t.j. lica na koje je program registrovan, ali kod agencijske verzije programa je za svakog korisnika potrebno uneti druge podatke.

 

Podaci uneti korišćenjem ove opcije su sastavni deo zaglavlja svih štampanih izveštaja.

 

Setup kosirnika se sastoji od centralnog dela u kome se mogu izabrati tri gupe podataka za unos (Tab-a) i donjeg dela u kome se odabira vrsta pravnog lica za koje se radi knjigovodstvo.

 

Na prvom Tab-u (Opšta podešavanja) unose se tekstualni podaci vezani za korisnika.

 

Pored klasičnih tekstualnih podataka unosi se i podatak da li je korisnik obveznik u sistemu PDV-a i koja je Vrsta pravnog lica. Polje PDV treba čekirati ako je korisnik za koga se radi knjigovodstvo obveznik PDV-a a dečekirati ako nije. Ako  obveznik PDV-a omogućen je i odabir intervala obračuna, t.j. da li se radi o mesečnom ili tromesečnom obvezniku.  Ovaj podatak direktno odredjuje ponašanje programa pri unosu ulaznih i izlaznih dokumenata u na kojima se iskazuje PDV. Takodje, vrsta pravnog lica ima svoje konotacije prilikom izrade odgovarajućih izveštaja u modulu FinPro XP i Kadrovska evidencija/plate.

 

Definisanje sopstvenih žiro računa

 

Definisanje sopstvenih žiro računa korisnika takodje se vrši na tab-u Opšta podešavanja. Polje Žiro račun na samom tab-u Opšta podešavanja se koristi za unos računa koji će se pojavljivati  u zaglavlju štampanih dokumenata u delu sa podacima izdavaoca dokumenta.

 

Žiro računi korisnika koji se koriste za rad u dokumentima programa (Izvodi, izveštaji, praćenje izvora sredstava za budžetske korisnike..) se unose o formi koja se dobija klikom na dugme Računi na na tab-u Opšta podešavanjaKlikom na ovo dugme otvara se forma koja omogućava unos, brisanje i pregled svih žiro računa komitenta. Ova forma izgledom podseća na asistent formu uz dodatu dugmad za unos i brisanje žiro računa komitenta

- otvara formu za dodavanje novog žiro računa komitenta

- briše žiro račun komitenta

U ovoj formi takodje važe sve prečice na tastaturi koje se koriste za pozivanje opcija programa kao i u ostalim formama.

Pri unosu novog sopstvenog žiro računa korisnika. neophodno je uneti polja sa brojem žiro računa i nazivom, kao i konto u kontnom planu koji je pridružen žiro računu koji se unosi. Ovaj konto se koristi pri automatskom formiranju finansijskih naloga u funkciji za automatsko knjiženje izvoda žiro računa. Žiro raćun se može, u zavisnosti od potrebe vezati na sintetički deo konta ili na otvorenu analitiku, a funkcije za unos analitičkog konta u ovom delu programa u potpunosti prate istu logiku koja se koristi pri unosu konta u stavki Finansijskog naloga. Kod unosa ovih polja na raspolaganju su i odgovarajuće asistent forme. Iz ovih asistent formi takodje je moguće otvoriti novi konto u kontnom planu bez potrebe za izlaskom iz forme za unos žiro računa.

Ako je markiran check box provera po modelu 97 program radi automatsku proveru ispravnosti unetog broja žiro-računa po modulu 97. Ovo je po default-u uključeno ako je odabran rad po propisima Republike Srbije.

Žiro račun može biti unet i u punom i u skraćenom obliku. Pun oblik broja raluna je xxx-yyyyyyyyyyyyy-zz. U ovom obliku se u srednjem delu (yyyyyyyyyyyyy) unosi uvek trinaestocifreni broj. Ako je od banke dobojen kraći broj ovaj deo se dopunjuje nulama na početku. Na pr. račun koji je u skraćenom obliku upisan kao 160-123-22, u punom obliku je 160-000000000123-22. Ako je uključen rad po propisima Republike Srbije ova dva računa se smatraju istim te neće biti doznoljen unos ako već postoji račun koji se unosi, bez obzira na to u kom obilu se unosi i postoji.

Ipak, preporučujemo unos punog broja žiro računa.

Čekiranjem boksa Glavni račun pri unosu žiro računa odredjuje se da je dati račun glavni račun, t.j. primarni (default) račun korisnika koji se uzima kao preferirani žiro račun prilikom plaćanja. Moguće je imati samo jedan glavni račun i unosom novog žiro računa koji je označen kao glavni prethodno definisani glavni račun se automatski dečekira.

 

 

Klikom na tab Grafika i štampa ulazi se na ekran za podešavanje štampe zaglavlja na dokumentima i slika artikala u dokumentima koji imaju opciju štampe sa slikama.

Opcije u grupi Font zaglavlja odredjuju kojom će vrstom slova i veličinom biti odšampan naziv firme unet na prethodnom ekranu.

Opcije u grupi Slika artikla odredjuju veličinu prozora na dokumentu za prikaz slike artikla pri štampi na dokumentima koji imaju opciju štampe slike artikla na dokumentu. Parametri koji se mogu podesiti su širina i visina slike, a sama slika artikla će se raširiti prema širini prozora za prikaz.

Podešavanje dimenzija prozora za prikaz slike važi pri štampi svuda unutar programa te je bitno koristiti isti format slike (odnos visina x širina) kako ne bi dolazilo do izobličavanja slike prilikom štampe.

Ostale opcije se odnose na grafički znak - logo firme koji je predvidjen da se štampa u levom gornjem uglu dokumenta. Štampanje grafičkog loga na dokumentima može se isključiti odabiranjem polja Isključi logo na dokumentima. Logo firme može biti prikazan na dva načina, što zavisi od polja Vr.loga. Ako je polje Vr.loga ima vrednost Logo, za logo treba odabrati grafički fajl približno kvatratnog oblika koji će biti prikazan u zaglavlju dokumenata lefo od nayiva firme. Ako je polje Vr.loga postavljeno na vrednost Memorandum, mesto formiranja zaglavlja dokumenta na osnovu unetih podataka firme. U zaglavlju svih dokumenata biće prikazan grafički fajl sa memorandumom firme. U polju grafički logo, unosi se put do grafičkog fajla sa logom firme. Klikom na ikonicu desno od ovog polja ili duplim klikom na sliku sa desne strane, otvara se dijalog za odabir odgovarajućeg fajla sa logom firme. 

Fajl sa logom firme treba da bude grafički fajl u JPEG ili GIF formatu, najbolje veličine koja odgovara fizičkoj veličini odštampanog znaka i minimalnoj rezoluciji potrebnoj za štampu. Pridruživanje velikih slika može dovesti do znatnog usporenja funkcionisanja programa i problema pri štampi bez vidljivih efekata na kvalitet samog odštampanog znaka.

Automatsko prikazivanje znaka firme na dokumentima je moguće korišćenjem različitih modova prikaza i to iseci, raširi i zumiraj.

U zavisnosti od toga da li je kućica Jednostruki okvir kućice sa adresom odabrana ili ne, biće prikazivan deblji ili jednostruki okvir oko podataka sa adresom i podacima kupca na svim dokumentima na kojima se štampa ova kućica. Ovo ne važi jedino za predračun sa slikama koji se uvek formira sa jednostrukim okvirom.

U slučaju da korisnik preferira štampanje na već odštampanim memorandumima firme, ili iz drugih razloga ne želi štampanje zaglavlja na dokumentima, štampa zaglavlja se isključuje dečekiranjem opcije Štampaj zaglavlje. U tom slučaju, postaju dostupne opcije za postavljanje gornje i donje margine izveštaja.

 

Tab Odg. lica koristi se za unos podataka direktora preduzeća, odnosno odgovornog lica, ovlašćenog za zastupanje preduzeća i potpisivanje finansijskih izveštaja propisanih od strane zakonodavca, kao i podatke vezane poreskog savetnika. 

 

Zadnji tab Ostali podaci  koristi se za unos podataka vezanih za devizno plaćanje (IBAN, Instrukcije za placanje i telefon sa prefiksom za pozive iz inostranstva). Ovi podaci se koriste u formiranju racuna i predracuna namenjenih inostranim kupcima. Takodje, u ovom delu se definise i Naziv nadležnog direktnog korisnika budžetskih sredstava koji se štampa na bilansnim izveštajima za budžetske korisnike, kao i  stopa i žiro-račun na koji se plaća prirez za korisnike koji rade po propisima Republike Crne Gore.

 

Odabir nacina vodjenja knjiga

 

U donjem delu setup-a korisnika nalazi se box za odabir vrste korisnika. Ovaj box je uvek aktivan, bez obzira na o koji je Tab za unos podataka korisnika izabran. U zavisnosti od odabrane opcije ovog box-a biće aktivirane različite opcije programa i uskladjeno njegovo ponašanje.

 

Moguće je odabrati sledeće opcije:

 

Napomena:

Box za odabir vrste pravnog lica je aktivan samo kod agencijski licenciranog programa. U slučaju da je licenca programa jednokorisnička, menjanje ove opcije nije moguće, a u zavisnosti od licence biće automatski odabrana odgovarajuća opcija - Preduzece ili Preduzetnik.

 


Setup opcija FTP Servera

Setup ovih parametara vezan je za automatski update programa novim, unapredjenim verzijama preko Interneta. Za korišćenje ove funkcije potrebno je da su postavljeni ispravni parametri pristupa serverima proizvodjača programa.

Ovi parametri se striktno propisuju i dobijaju od proizvodjača programa i u trenutku isporuke su postavljeni na ispravne prednosti. Menjanje ovih parametara na druge vrednosti, osim ako nije preporučeno od strane proizvodjača software-a ne treba menjati !!!

Opis parametara dat je u sledećoj tabeli:

Polje

Opis

Automatski update programa

Uključuje funkciju za automatski download nove verzije programa sa servera proizvodjača i njenu instalaciju.

Parametri HTTP Servera:

 - Putanja                         - putanja HTTP servera proizvodjača predvidjenog za komunikaciju;

Parametri FTP Servera:

 - FTP                              - adresa FTP servera

 - Port                              - ftp port

 - Korisničko ime               - korisničko ime za privavljivanje na FTP nalog

 - Lozinka                         - lozinka FTP naloga

 - Put na FTP                    - dodatna putanja na FTP serveru 

 - Server request timeout    - vreme u sekundama koliko se maksimalno čeka odgovor od FTP servera

 

Povratak na vrh strane