WMS add-in/WMSApp - eksterni modul vodjenje rasporeda artikala u magacinu
Paket BandD for
Professionals je opremljen dodatnim automatizovanim WMS sistemom
za lako primanje, izdavanje i popis kao i vodjenje rasporeda artikala u
magacinima.Ovim sistemom je omogućeno praćenje, lociranje i optimitacija
položaja artikala unutar jednog ili više magacina u okviru preduzeća. Sistem
je integrisanu paket BandD for Professionals kao sloj koji se posebno
licencira i sastoji se od WMS add-in -a koji sadrži deo
funkcija koje su sastavni deo modula RobProXP i MatProXP i eksternog modula
- aplikacije WMSApp. WMS sistem se posebno licencira kao WMS add-in i u tom slučaju proširuje mogućnosti programskog paketa BandD for profesionals naprednim funkcijama za praćenje prijema/izdavanja/popisa i smeštaja robe unutar magacina definisanih u programskom paketu BandD for Professionals. Ukljucivanjem opcije WMS add-in pri registraciji programskog paketa BandD for Professionals XP automatski se uključuju opcije u ostalim modulima paketa koje podržavaju rad sa WMS sistemom. Eksterni programski modul WMS App se direktno povezuje na bazu računarskog ERP/WMS sistema preduzeća (programskog paketa BandD for Professionals XP). Vise podataka o instalaciji i podešavanju programa WMSApp možete naći ovde...
Više podataka o podešavanju ekstertnog modula WMSApp za rad u mreži i fizičko-logičkom povezivanju inteligentnih PDA uredjaja sa bar kod čitačem na WMS/ERP sistem programa BandD for Professionals možete naći ovde...
|
|
Aktiviranjem modula WMS add-in pri registraciji korisnika, automatski se uključuju opcije za rad sa WMS sistemom unutar modula RobProXP i MatProXP. Ove opcije se uglavnom odnose na dodatne opcije šifarnika artikala/usluga i dokumenata za izdavanje robe, definisanje posebnih šifarnika potrebnih za rad WMS sistema i dodatne izveštaje. Opis funkcija WMS add-in-a je dat u delovima uputstva na kojima se te funkcije koriste.
Unos podataka u WMS sistem se vrši preko posebne aplikacije - eksternog modula WMSApp. Ovaj modul je namenjen za korišćenje od strane magacionera i instalira se na inteligentnim prenosnim PDA uredjajima sa ugradjenim bar kod čitačem. Više podataka o podešavanju ekstertnog modula WMSApp za rad u mreži i fizičko-logičkom povezivanju inteligentnih PDA uredjaja sa bar kod čitačem na WMS/ERP sistem programa BandD for Professionals možete naći ovde..
* * * * * * * * * *
Programski modul WMSApp predstavlja pridruženi eksterni modul koji se, kao deo WMS sistema, priključuje na poslovni sistem BandD for Professionals. Ovaj programski modul je namenjen za direktan rad od strane magacionera na primanju/izdavanju robe i predvidjen je za rad na inteligentnim prenosnim uredjajima (PDA) sa ugradjenim bar-code čitačem.
Startovanjem aplikacije WMSApp automatski se pojavljuje glavni meni aplikacije koji se, radi lakšeg rada na manjim ekranima sastoji samo od osnovnih dugmadi kojima se poyivaju sve opcije programa. Ova dugmad se mogu odabrati klikom na dugme. Takodje se može kursorskim tasterima na tastaturi odabrati odgovarajuće dugme u kom slučaju se vezana funkcija pokreće pritiskom na taster <Enter>.
Glavni meni eksternog programskog modula WMS App sadrži sledeće opcije:
- opcija za prijem i izdavanje robe iz magacina - opcija za premeštanje robe sa polja na polje unutar magacina - opcija zasprovodjenje popisa robe unutar magacina - podešavanje opcija rada - izlaz iz programa
|
Opcija DOKUMENTI se koristi za sve ulaze i izlaze
robe iz magacina, bilo da se radi o ulazu/izlazu prema eksternim kupcima ili
prebacivanju robe izmedju dva magacina unutar preduzeća. Prijem, odnosno
izdaravnje robe vrši se na osnovu internog dokumenta koji pre startovanja ove
opcije mora da postoji unitar glavne baze programskog paketa BandD for
Profesionals. Svaki dokument programskog paketa BandD for professionals sadrži
štampani, generisani bar kod koji ga jedinstveno odredjuje te WMSApp na osnovu
njega automatski odredjuje da li se radi ulaz ili izlaz robe. Više podataka o pravilima za formiranje bar koda dokumenta možete naći ovde... Očitavanjem bar koda, program automatski u donjem prozoru ispistuje detektovane podatke dokumenta - njegovu vrstu, broj, računovodstvenu godinu u kojoj je izdat, kao i šifru organizacione jedinice ako se radi o isključivo ulaznim ili izlaznim dokumentima. U slučaju čisto ulaznih ili izlaznih dokumenata klikom na dugme OK automatski se se startuje odgovarajuća funkcija za primanje ili izdavanje robe. Napomene:
|
|
|
U slučaju da se radi o kombinovanom dokumentu (interni prenos -dostavnica izmedju dva magacina/prodavnice, interna otpremnica iz VP u MP, povratnica iz MP u VP) dokumentom se istovremeno lager jedne ogranizacione jedinice razdužuje, a druge zadužuje. Ovakav dokument ima dvojaku funkciju i u jednom magacinu je izlazni (vrši se izdavanje robe), a u drugom ulazni, to jest na osnovu istog dokumenta se u jednom magacinu može izvršiti izdavanje, a onda u drugom prijem robe od strane različitih magacionera koji su svojim aplikacijama WMSApp na različitim uredjajima i/ili različitim fizičkim lokacijama priključeni na bazu podataka programa BandD for Professionals.
Kad program na osnovu bar koda dokumenta detektuje da se radi o kombinovanom dokumentu u donjem prozoru se pojavljuju dva dugmeta
Odabirom odgovarajućeg dugmeta koji se vrši klikom na dugme ili odabirom dugmeta kursorskim tasterima i onda pritiskom na taster <Enter> na PDA uredjaju, učitavaju se i prikazuju podaci dokumenta u donjem prozoru.
|
Klikom na taster OK startuje se odgovarajuća funkcija - ekran za prijem ili izdavanje dobe u zavistosti od dokumenta i gore navedenih parametara.
Napomena:
Klikom na dugme Odustani ili pritiskom na taster <Esc> (escape) prekida se svaka procedura započeta u programu i vraća na prethodni ekran bez zapisivanja podataka u bazu.
Startovanjem funkcije za prijem robe u
magacin pojavljuje se ekran za unos prikazan na slici desno. Za unos
i rasporedjivanje robe u magacinu na osnovu odabranog dokumenta u
prethodnom koraku na raspolaganju su sledeća polja: Polje za lagerovanje - u polje se unosi oznaka WMS polja za lagerovanje unutar magacina. Preporučuje se je da sva polja unutar magacina pre početka korišćenja WMS sistema budu označena bar kodovima nalepljenim na polje kako bi se omogućilo lako očitavanje bar koda polja na licu mesta prilikom rasporedjivanja robe. Artikal - u delu unosa podataka artikla omogućen je unos bar koda artikla ili interne šifre artikla dodeljene prilikom unosa robe u šifarnik artikala/usluga unutar paketa BandD for Professionals. Posle unosa bar koda ili šifre artikla, automatski će biti popunjeni i svi ostali podaci vezani za odabrani artikal. WMSApp neće dozvoliti unos artikla koji ne postoji na dokumentu za koji se vrši unos podataka. Takodje, artikli markirani u Šifarniku artikala/usluga za rad sa promenljivom količinom pakovanja ne mogu biti uneti na osnovu šifre artikla već samo na osnovu bar koda generisanog po pravilima generisanja bar kodova u okviru paketa BandD for Professionals. U polje bar može se uneti (očitati čitačem na PDA uredjaju) jedan od dva podatka:
|
|
U slučaju učitanjanja interno generisanog bar koda pakovanja artikla, automatski se popunjavaju sva polja na formi za unos, uključujući i količinu artikla.
Više podataka o načunu rada sa uključenom i isključenom opcijom Promenljiva količina pakovanja WMS u Šifarniku artikala možete naći ovde...
Više podataka o formatu interno generisanog bar koda pakovanja artikla možete naći ovde...
Prilikom rasporedjivanja i prijema robe u WMS sistemu, moguće je primiti samo artikle koji su uneti na dokumentu čiji je bar kod dokumenta odabran i to do zbirne količine odabranog artikla koja je navedena - uneta na dokumentu unutar ERP-a. U donjem delu ekrana su raspoloživi podaci koji se odnose na dokument i preostalu količinu artikla i to:
Napomena:
Radi lakšeg vizuelnog razlikovanja ekrana za ulaz i izlaz robe u modulu WMSApp deo ekrana na kome je iskazana količina robe je na ekranu na kome se vrši primanje robe plave boje. a na ekranu predvidjenom za izdavanje robe crvene.
Startovanjem funkcije za izdavanje robe
iz magacina pojavljuje se ekran za unos prikazan na slici desno. Za
izdavanje robe iz magacina na osnovu odabranog dokumenta odabranog u
prethodnom koraku na raspolaganju su sledeća polja: Artikal - u delu unosa podataka artikla omogućen je unos bar koda artikla ili interne šifre artikla dodeljene prilikom unosa robe u šifarik artikala/usluga unutar paketa BandD for Professionals. Posle unosa bar koda ili šifre artikla, automatski će biti popunjeni i svi ostali podaci vezani za odabrani artikal. WMSApp neće dozvoliti unos artikla koji ne postoji na dokumentu za koji se vrši unos podataka. Takodje, artikli markirani u Šifarniku artikala/usluga za rad sa promenljivom količinom pakovanja ne mogu biti uneti na osnovu šifre artikla već samo na osnovu bar koda generisanog po pravilima generisanja bar kodova u okviru paketa BandD for Professionals. U polje za bar kod može se uneti (očitati čitačem na PDA uredjaju) jedan od dva podatka:
U slučaju učitanjanja interno generisanog bar koda pakovanja artikla, automatski se popunjavaju sva polja na formi za unos, uključujući i količinu artikla. Više podataka o načunu rada sa uključenom i isključenom opcijom Promenljiva količina pakovanja WMS u Šifarniku artikala možete naći ovde... Više podataka o formatu interno generisanog bar koda pakovanja artikla možete naći ovde.. |
|
Polje za lagerovanje - u polje se unosi oznaka WMS polja unutar magacina sa koga se vrši izdavanje robe. Nije moguć unos polja na kome se po WMS-u ne nalazi dovoljna količina robe. U slučaju kada su popunjeni podaci artikla čije se izdavanje iz magacina želi klikom na taster Pozicija art dobija se spisak svih polja na kojima se nalazi rasporedjen artikal sa izabranom šifrom.
Polje Količina je aktivno samo u slučaju da se radi o artiklu za koji nije uključena Promenljiva količina pakovanja inače se ovo polje automatski popunjava na osnovu podatka sadržanom u bar kodu.
Više podataka o načunu rada sa uključenom i isključenom opcijom Promenljiva količina pakovanja WMS u Šifarniku artikala možete naći ovde...
Više podataka o formatu interno generisanog bar koda pakovanja artikla možete naći ovde...
Prilikom izdavanja robe iz WMS sistemu, moguće je izdati samo artikle koji postoje na dokumentu čiji je bar kod dokumenta odabran i to do zbirne količine odabranog artikla koja je navedena - uneta na dokumentu unutar ERP-a. U donjem delu ekrana su raspoloživi podaci koji se odnose na dokument i preostalu količinu artikla i to:
Napomena:
Radi lakšeg vizuelnog razlikovanja ekrana za ulaz i izlaz robe u modulu WMSApp deo ekrana na kome je iskazana količina robe je na ekranu na kome se vrši izdavanje robe crvene boje. a na ekranu predvidjenom za prijem robe plave.
Opcija POPIS se koristi za sprovodjenje
popisa robe unutar magacina. Popis robe se vrši na osnovu internog dokumenta
- popisne liste koji pre startovanja ove
opcije mora da postoji unutar glavne baze programskog paketa BandD for
Profesionals odakle se i formira. Prilikom sprovodjkenja popisa, za razliku od
ostalih dokumenata, odabir popisne liste unutar WMSApp se ne vrši
očitavanjem barkoda dokumenta već se, zbog toga da ne bi bilo potrebno
štampati praznu popisnu listu, broj dokumenta unosi direktno na
tastaturi uredjaja Više podataka o pravilima za formiranje bar koda dokumenta možete naći ovde... Po unosu broja dokumenta vrši se provera i ako je u redu, program automatski u donjem prozoru ispistuje detektovane podatke otvorenog popisa - njegovu vrstu, datum na koji je otvoren, kao i šifru organizacione jedinice. Klikom na dugme OK automatski se se startuje odgovarajuća funkcija za sprovodjenje popisa robe. |
|
Startovanjem funkcije za popis magacina pojavljuje se ekran za unos prikazan na slici desno. Za
sprovodjenje popisa u magacinu na osnovu popisne liste odabrane u
prethodnom koraku, na raspolaganju su sledeća polja: Polje za lagerovanje - u polje se unosi oznaka WMS polja za lagerovanje unutar magacina koje se popisuje. Preporučuje se je da sva polja unutar magacina pre početka korišćenja WMS sistema budu označena bar kodovima nalepljenim na polje kako bi se omogućilo lako očitavanje bar koda polja na licu mesta prilikom rasporedjivanja robe. Artikal - u delu unosa podataka artikla omogućen je unos bar koda artikla ili interne šifre artikla dodeljene prilikom unosa robe u šifarnik artikala/usluga unutar paketa BandD for Professionals. Posle unosa bar koda ili šifre artikla, automatski će biti popunjeni i svi ostali podaci vezani za odabrani artikal. WMSApp neće dozvoliti unos artikla koji ne postoji u šifarniku artikala. Takodje, artikli markirani u Šifarniku artikala/usluga za rad sa promenljivom količinom pakovanja ne mogu biti uneti na osnovu šifre artikla već samo na osnovu bar koda generisanog po pravilima generisanja bar kodova u okviru paketa BandD for Professionals. U polje bar može se uneti (očitati čitačem na PDA uredjaju) jedan od dva podatka:
|
|
U slučaju učitanjanja interno generisanog bar koda pakovanja artikla, automatski se popunjavaju sva polja na formi za unos, uključujući i količinu artikla. U slučaju da se radi o standardnom pakovanju artikla, količinu je potrebno uneti ručno, a moguće ju je uneti odjednom ili iz više puta, u kom slučaju se sve količine takve robe unete za isto polje za lagerovanje automatski sabiraju.
Više podataka o načunu rada sa uključenom i isključenom opcijom Promenljiva količina pakovanja WMS u Šifarniku artikala možete naći ovde... Više podataka o formatu interno generisanog bar koda pakovanja artikla možete naći ovde...
U donjem delu ekrana su raspoloživi podaci koji se odnose na popisnu listu koja je odabrana u prethodnom koraku. Takodje, radi lakšeg raspoznavanja dela programa u kome se nalazimo, polje za unos količine
Sprovodjenje popisa je predvidjeno da se sprovodi unutar ovog prozora i to na sledeči način:
Po završenom popisu u aplikaciji WMSApp dalje odredjivanje viškova, manjkova i sravnjenje stanja se sprovode u delu popisa u odgovarajućem programskom modulu paketa BandD for Professionals.
Opcija SETUP služi
za fino podešavanje načina rada aplikacije WMS App. Startovanjem opcije
prikazuje se inicijalni ekran kao na slici desno. Opcije za podešavanje programa logički su podeljene po nameni po grupama-tabovima. Odabiranje opcija željene grupe vrši se klikom na zaglavlje odgovarajuće grupe koji se nalaze u gornjem delu ekrana. Definisane su sledeće grupe podešavanja:
U donjem desnom uglu ekrana nalaze se kontrolna dugmad i to:
U levom uglu se nalazi dugme Default. Ovo dugme vraća podrazumevana podešavanja programa.
|
Sekcija Int.podešavanja sadrži podešavanja vezana za internacionalna podešavanja programa.
Podešavanje | Opis podešavanja |
Zemlja u kojoj radi |
Podešava program da radi u skladu sa lokalnim propisima odabrane države |
Jezik interface-a | Jezik interface-a (jezikna kome se pojavljuju natpisi u programu) |
Valuta | Oznaka valute u kojoj su izraženi iznosi u programu |
Separator decimala1 | Znak koji se koristi kao separator koji odvaja decimale od celog dela brojeva |
Separator hiljada1 | Znak koji se koristi kao separator izmedju hiljada i stotina |
Separator datuma1 | Znak koji se koristi kao separator koji odvaja dane od meseci i godina |
1 Pogrešno podešavanje separatora decimala i hiljada može da izazove probleme u prikazu i preračunavanjima iznosa u programu. Ovo podešavanje mora da bude u skladu sa podešavanjima operativnog sistema. Prilikom prvog startovanja programa, ovi parametri se uatomatski uskladjuju sa podešavanjima sistema. Naknadno podešavanje sa parametrima u sistemu se može automatski uraditi klikom na taster Vrati podrazumevane postavke separatora.
Eventualne probleme u funkcionisanju segmenta vezanog za separatore decimala i hiljada može da izazove naknadna promena parametara u samom Windows-u. Posle promene ovih parametara u Windows-u neophodno je uskladiti i parametre u programu (za sve korisnike/računovodstvene godine ponaosob).
Sekcija Interface sadrži podešavanja vezana za korisničko okruženje i njegovo ponašanje.
Podešavanje | Opis podešavanja |
Veličina ekrana (pix) |
Veličina prozora programa izražena u pixel-ima i data u dve vrednosti - Širina i Visina. Ove vrednosti treba prilagoditi rezoluciji i veličini ekrana PDA uredjaja sa koga se vrši pristup aplikaciji preko MS Remote desktop-a kako bi prikaz ekrana pri radu najbolje bio prezentovan na uredjaju. |
Automatsko davanje šifri | Ako je čekirano uključuje automatsko davanje prve sledeće slobodne šifre unutar šifarnika. Kod većine ovako formirana šifra se daje kao prvi sledeći broj dopunjen nulama ispred do pune dužine polja za unos, počevši od jedinice. Raspon automatski dodeljenih šifara kod organizacionh jedinica je različit i možete ga naći ovde... |
[Enter] prebacuje u sledeće polje | Uključuje-isključuje mogućnost da se unutar formi za unos podataka pritiskom na taster <Enter> prelazi na sledeće polje kao i pritiskom na taster <Tab>. Više informacija o upotrebi prečica sa tastature unutar programa možete naći ovde... |
Praćenje akcija korisnika - TTS | Uključuje-isključuje sistem za praćenje akcija korisnika - TTS sistem.Više podataka o ovom sistemu možete naći ovde.... |
Default polje za unos |
U trenutnoj verziji programa neaktivno |
Font brzih tastera |
U trenutnoj verziji programa neaktivno |
U ovoj sekciji se nalaze i dodatna, specijalizovana podešavanja koja su podeljena na više sekcija koje se pozivaju klikom na odgovarajuću dugmad:
Ovde se unosi putanja do baze podataka programskog paketa BandD for Professionals XP sa podacima odgovarajuće računovodstvene godine odnosno korisnika i računovodstvene godine. Ovo polje je inicijalno prazno a klikom na dugme poziva se standardna dijalog forma za odabir baza. Baza podataka standardno ima naziv u formi yyyy.mdb, gde yyyy odgovara računovodstvenoj godini podataka.
Napomena: Glavna baza podataka mora da bude formirana iz programskog paketa BandD for Professionals XP pre nego se pristupi postavljanju putanja programa WMS App.
Sekcija Slaganje tabelarnih pregleda sadrži podešavanja vezana za inicijalno slaganje tabelarnih pregleda pri prvom pojavljivanju na ekranu. Tabelarni pregledi pri prvom pojavljivanju na ekranju mogu biti složeni po više različitih polja. Ovo se odnosi na pojedine šifarnike koji mogu biti složeni obično po šifri ili nazivu i pomoćne (asistent) forme. Ove forme će inicijalno biti sortirane po rastućem redosledu abecede (od A do Z) i po polju koje bude podešeno za svaki pojedini šifarnik/pomoćnu formu.
Ovo podešavanje se odnosi samo na inicijalno sortiranje, a svi navedeni šifarnici i asistent forme se mogu naknadno sortirati po bilo kom polju upotrebom standardnih načina sortiranja za tabelarne preglede.
* * * * * * * * * *
TSC file print je uslužni program koji igra ulogu print servera za TSC štampače i namenjen je da radi kao medjusloj izmedju aplikacije BandD for Professionals i TSC bar kod printera koji primaju komande u skladu sa TSPL2 jezikom štampača.
Program omogućava slanje fajlova za slanje TSC bar kod printerima. Fajl se snima u folder namenjen za smeštaj fajlova za slanje štampaču. Odmah po snimanju u folder, fajl biva obradjen od strane TSC File Print-a, poslat odabranm TSC štampaču koji mora priključen na neki od lokalnih portova računara na kome je TSC File Print instaliran i po obradi obrisan iz foldera.
TSC File Print se instalira standardnom instalacionom procedurom posle koje se u spisku programa instaliranih na računaru pojavljuje sekcija TSC File Print. Instalaciona procedura ne dodaje ikonicu za pokretanje programa na desktop računara.
Po prvom startovanju programa, TSC
File Printer automatski ulazi u mod za podešavanje parametara. Od
parametara je potrebno ispravno podesiti sledeće:
|
|
Pored ovih opcija u setup modu korisniku su na raspolaganju su i još 3 dugmeta i to:
Cancel - odustaje od postavljanja opcija
Apply - snima opcije kao važeće i automatski startuje slanje stampaču
Klikom na taster Default vraćaju podrazumevana podešavanja programa postavljena od strane proizvodjača programa.
Napomena: Folder iz koga se čitaju fajlovi mora postojati. TSC File Print ne formira folder automatski.
Preporučuje se formiranje posebnog foldera za slanje fajlova bar kod printeru, a ne korišćenje postojećih u kojima su već snimljeni podaci ili programi.
Po inicijalnom setup-u opcija programa automatski se startuje mod slanja printeru.
|
Po inicijalnom setup-u opcija programa automatski se startuje mod slanja printeru.
U ovom modu, korisniku su na raspolaganju 3 dugmeta sa opcijama:
Da bi štampanje fajlova bilo konstantno vršeno potrebno je da TSC File Print bude aktivan sa uključenim dugmetom Start. Program se može minimizovati klikom na standardno Windows dugme, u kom slučaju će ostati aktivan na task bar-u računara.
U slučaju da se program zatvori, slanje fajlova smeštenih u odabrani folder neće biti vršeno.
Ako je u setup-u uključena opcija auto start, odmah pri startovanju programa klikom na ikonicu slanje fajlova printeru će automatski biti uključeno i svi fajlovi snimljeni u folderu za slanje od zadnjeg isključivanja programa TSC File Print će odmah biti prosledjeni odabranom bar kod štampaču. |